Εργοτάξιο Πυρίμαχων Τούβλων στους Φούρνους
Παρασκεύορεμα
1983 Η «Α.Ε. Επιχειρήσεων Μεταλλευτικών Βιομηχανικών και Ναυτιλιακών» (FI.M.I.S.CO. - FΙnancial Mining Industrial Shipping CΟrporation) δηλώνει αδυναμία να ανταποκριθεί στις οικονομικές απαιτήσεις τρίτων και περνά στην εποπτεία του Ο.Α.Ε. (Οργανισμός Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων) με χρέη 11,5 δισ. δραχμές ( ή 33,7 εκατ ευρώ)
1983-1992 Αδυναμία εντοπισμού νέων κοιτασμάτων ανάλογης σπουδαιότητας με αυτά του Παρασκευορέματος και του Κάκαβου. Επαναπρόσληψη 3.500 από τους 5.000 εργαζόμενους,
1992 Πολιτική απόφαση για οριστική παύση της εταιρείας, Τα χρέη της αυξήθηκαν στα 60 δισ. δρχ. (ή 176 εκατ. Ευρώ),.
1994 Βελτίωση στη ζήτηση όσο και στις τιμές μαγνησίτη, ο κλάδος αρχίζει να επανακάμπτει.
1996 (4 Δεκεβρη) Τα μεταλλεία και το εργοστάσιό Σκαλιστηρη στη Βόρεια Εύβοια τίθενται υπό καθεστώς εκκαθάρισης και εξαγοράζονται από μια κοινοπραξία «V(B)iomagn», η οποία απαρτιζόταν από τη «ΒΙΟΛΙΓΝΙΤ», ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιούνταν στην παραγωγή λιγνίτη, την «Alpha Ventures», κεφαλαιαϊκός όμιλος με έδρα του την Αθήνα, τον επιχειρηματία Βαρβούτη και την Τράπεζα Πίστεως. Η Κυβέρνηση προχώρησε σε μηδενισμό όλων των χρεών της πρώην βιομηχανίας Σκαλιστήρη (με το ν. 2388/96). Ύστερα από τρεις διαγωνισμούς πωλήθηκε το ενεργητικό των εταιρειών ΑΕ Επιχειρήσεων ΜΒΝ και Μακεδονικοί Λευκόλιθοι ΑΕ στη ΒΙΟΜΑΓΝ αντί 1.350 εκατ. δρχ. (ή 4 εκατ. ευρώ) (μετρητά 300 εκατ. και 4 άτοκες ετήσιες δόσεις των 100, 200, 300 και 450 εκατ. δρχ., η 1η την 30.6.98) η δε υπογραφείσα σχετική σύμβαση κυρώθηκε με τον νόμο 2388/96. 300 εργαζόμενοι προσλαμβάνονται. [Λεπτομέρειες για την μεταβιβαση των περιουσιακων στοιχείων και τους ορους διάβασε εδώ ].
Η κοινοπραξία ΒΙΟΜΑΓΝ γίνεται η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής μαγνησίτη στην Ελλάδα με ετήσια παραγωγή 250.000 τόνους από τα δύο ορυχεία της στον Κάκαβο και το Γερόρεμα της Εύβοιας, των οποίων τα διαπιστωμένα αποθέματα είναι περίπου 9 εκατομμύρια τοννους στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της πέτυχε ένα κύκλο εργασιών-τζίρο 2,6 δισ. δρχ. (7,6 εκατ ευρώ), αλλα τα οικονομικα της αποτελέσματα παραμένουν φτωχά http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=118583&ct=3
1999 (Απρίλιος) η ΒΙΟΜΑΓΝ προέβη σε αναστολή πληρωμής των εργαζομένων , «Η λειτουργία της επιχείρησης υπήρξε προβληματική λόγω του σκληρού διεθνούς ανταγωνισμού στα προϊόντα λευκόλιθου, της αδυναμίας είσπραξης επισφαλών απαιτήσεων και της αδυναμίας εξεύρεσης κεφαλαίου κίνησης ή στρατηγικού επενδυτή» http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=118583&ct=3
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=3780878
1999 (23 Νοέμβρη) Η Κυβέρνηση κάνει δεχτή την αίτηση για πτώχευση και οριστική διακοπή των εργασιών της ΒΙΟΜΑΓΝ Η εταιρεία συνολικά έχει 7 δισεκατομμύρια δρχ (20,5 εκατ ευρω) χρέη μεταξύ των οποίων 700.000.000 δρχ είναι περίπου τα δεδουλευμένα έξι μηνών, τα χρέη προς τους εργαζομένους. http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=118583&ct=3
Από κινητοποίησεις των εργαζομένων στη ΒΙΟΜΑΓΝ το 2000 http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=876329&publDate=17/07/01
2000 (Ιανουάριος) Η εταιρεία ΒΙΟΜΑΓΝ ΑΜΕΤΒΕ κηρύχθηκε σε κατάσταση πτώχευσης με την αρ.137/20.01.2000 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών και ορίζεται σύνδικος ο κ. Τσιρώνης. Συμφωνα με δημοσιευμα της Καθημερινής "..... η Βιομάγν οδηγήθηκε στη χρεοκοπία-πτώχευση από τον κ. Κ. Βαρβούτη, που φέρεται να πήρε τεράστια ποσά από επιδοτήσεις, δεν έδωσε σχεδόν δραχμή για την εξαγορά των εγκαταστάσεων και των μεταλλείων και αφού κερδοσκόπησε, κήρυξε πτώχευση στα τέλη του 2000"http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_21/11/2006_205925 .
> Μάρτης 2001 συγκέντρωση στο Μαντούδι http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=734984
2003 (Ιανουάριος) Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θηβών αθώωνει 30 ανέργους της ΒΙΟΜΑΓΝ για τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του 2000 http://www.servitoros.gr/news/view.php/2687/
2004 (Σεπτέμβρης) Παρα την ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. Κηρέως για απαλλοτρίωση και ανάπλαση του χώρου των δεξαμενών στο Κυμασι, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ενέκρινε με συνοπτικές διαδικασίες την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, δίνοντας το πράσινο φως στον κ. Καρρά (ενοικιαστή των δεξαμενών) να συνέχισει να τις χρησιμοποιει. Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς, ανατρεπει την αποφαση αποδεχόμενος ένσταση του Δήμου Κηρέως εναντίον της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.http://www.servitoros.gr/voria/view.php/38/1043/
2005 (10 Ιανουαρίου) Επενδυτική πρόταση στην Ν.Α. Ευβοίας από το διεθνή όμιλο της MIDWAY OIL GROUP για επένδυση ύψους 510 δισεκατομμυρίων δραχμών στην περιοχή του Μαντουδίου http://www.servitoros.gr/news/view.php/7088/
2005 (Μάρτης) Η πρόταση της εταιρείας "MIDWAY OIL GROUP" για εγκατάσταση διυλιστηρίου στο Μαντούδι έγινε ομόφωνα δεχτή από τους κατοίκους της περιοχής, τον Δήμο Κηρέως, και την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. "Πρόθεση του ομίλου είναι να γίνει επένδυση ύψους 510 δισεκατομμύρια δραχμές (1,5 δισ ευρώ), θα είναι υψηλής τεχνολογίας και θα απασχολήσει 1400-2000 εργαζόμενους. Η επένδυση θα είναι μεγαλύτερη από τον Ασπρόπυργο και θα έχει καθαρά εξαγωγικό χαρακτήρα και όχι στην Ελλάδα. Η τροφοδοσία θα είναι υποχρεωτική για 25 χρόνια, καθώς και πιστοποίηση - απορρόφηση πετρελαίου με δέσμευση από την ελληνική κυβέρνηση".θα χρειαζόταν εκταση 1.000 στρ. http://www.servitoros.gr/news/view.php/7089/ http://www.servitoros.gr/sintaxiouxos/view.php/47/623/ και http://www.servitoros.gr/news/view.php/7404/http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/dt=06.06.2005,id=95008968
2005 (Νοέμβρης) Τρεις δήμαρχοι (Κηρέως Γ. Τριάντης, Ελυμνίων Αν. Ψαρρός και Νηλέως Ι. Περήφανος) υπογράφουν το ψήφισμα διαδημοτικής συνέλευσης με αιτήμα να ανασταλεί ο πλειστηριασμός (14-11-05) για τα μηχανήματα και τα οχήματα της πτωχευμένης ΒΙΟΜΑΓΝ, που βγαίνουν στο σφυρί για πενταροδεκάρες και να διενεργηθεί έλεγχος στη διαχείριση της εταιρείας από την πτώχευση ώς σήμερα. http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=%C2%C9%CF%CC%C1%C3%CD&a=&id=36798688
2006 (29 Ιουνίου), Οι 2 βασικές πιστώτριες τράπεζες (Alpha Bank και ΕΤΒΑ Finance) αποδέχθηκαν τον πτωχευτικό συμβιβασμό που τους πρότεινε ο κ. Ζαβιτσάνος (πρόεδρος της ΒΙΟΜΑΓΝ), που περιελάμβανε την πληρωμή του 25,5% (ή 7,8 εκατ ευρώ)) επί των χρεών που είχε η εταιρεία (30,7 εκατ ευρω). Οι πιστωτές- αν και προχώρησαν σε συμβιβασμό με τη ΒΙΟΜΑΓΝ και της διέγραψαν χρέη περίπου 22,9 εκατ. ευρώ- αναγκάζει εκ των πραγμάτων την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να ζητήσει τους σχετικούς φόρους. Πρόκειται για το εισόδημα της ΒΙΟΜΑΓΝ, το οποίο θα πρέπει να φορολογηθεί με τις κείμενες διατάξεις. http://www.servitoros.gr/voria/view.php/62/1617/
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_21/11/2006_205925
2006 (12 Ιουλίου) Σύμφωνα με δημοσίευμα η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων μετα απο ελεγχους στη πτωχευμένη ΒΙΟΜΑΓΝ διαπίστωσε οτι έγιναν "περίεργες πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, που μείωσαν την πτωχευτική περιουσία" .("πώληση μηχανημάτων σαν σκραπ, τα οποία στη συνέχεια μεταπουλήθηκαν σαν μηχανήματα με τιμή αυξημένη κατά 4.000%, όπως επίσης διαπιστώθηκαν αποκρύψεις ποσών από το σύνδικο (244.000 ευρώ), ενοικιάσεις δεξαμενών καυσίμων σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, ενώ οι επιτήδειοι έκλεψαν έως και το πετρέλαιο το οποίο ήταν αποθηκευμένο στις δεξαμενές"). http://www.hora.com.gr/article_i.php?article_id=121
2006 (Αυγουστος), Με την 97/2006 απόφαση του το Μονομελές Πρωτοδικείο Χαλκίδας, ζητα την συνδρομή του υπουργειου οικονομικων για τη αξια των απαλλοτριωθέντων δεξαμενων. Ο συνδικος της ΒΙΟΜΑΓΝ εν μεσω προεκλογικης περιόδου σύμφωνα με δημοσιεύματα παραπληροφορεί τους δημοτες οτι το δικαστηριο απέρριψε την αίτηση του Δήμου Κηρέως να απαλλοτριώσει το χώρο των δεξαμενών καυσίμων στο Κυμάσι και οτι η μάχη των δεξαμενων χάθηκε οριστικά http://www.servitoros.gr/voria/view.php/56/1490/
Περισσότερες πληροφορίες γαι την απαλλοτρίωση και που βρίσκεται τώρα εδώ
2006 (20 Σεπτεμβρίου 2006), το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών ενέκρινε τον πτωχευτικό συμβιβασμό μεταξύ των 2 πιστωτριών τραπεζών και της ΒΙΟΜΑΓΝ.
2006 (25 Νοέμβρη 2006) Παρουσίαση των επενδυτικών σχεδίων της ΒΙΟΜΑΓΝ ΑΜΕΤΒΕ στη Χαλκίδα. Σύμφωνα με το κ. Ζαβιτσάνο πρόεδρο της ΒΙΟΜΑΓΝ, πρόκειται «για μια σύγχρονη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής, η οποία θα χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη είτε εισαγόμενο λιθάνθρακα είτε βιοντίζελ, και θα είναι φιλική προς το περιβάλλον.Για την κατασκευή της μονάδας χρειάζονται περίπου τρία χρόνια, ενώ μέσα σε μια εξαετία θα δουλέψουν σ' αυτή οι πρώτοι εργάτες. Ο αριθμός των εργαζομένων που θα απασχοληθούν στο εργοστάσιο φθάνει τους 1.000, ενώ μέσα στην τριετία υπολογίζεται ότι θα απασχοληθούν αρχικά γύρω στα 450 άτομα.» http://www.servitoros.gr/news/view.php/12436/ http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_2_21/11/2006_205925. Απαντωντας σε ερωτηση του κ. Ενωτιάδη για τις επιπτώσεις του λιθάνθρακα στο περιβάλλον ο κ. Ζαβιτσάνος "μίλησε για εργοστάσιο σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και πρότεινε επίσκεψη σε παρόμοιο εργοστάσιο της Γαλλίας, το οποίο λειτουργεί κοντά σε τουριστική μονάδα χωρίς προβλήματα"!. http://www.servitoros.gr/voria/view.php/59/1542/
Ο κ. Ζαβιτσάνος
2007 (12 Φλεβάρη) Ζητούνται φορολογικές ελαφρύνσεις για να προχωρήσει η επένδυση. Ερώτηση κ. Πιπεργιά (βουλευτή) στον υπουργό ανάπτυξης( κ. Σούφιας) 12/2/07 "Ζητάτε από πτωχή εταιρεία προκειμένου να αναβιώσει και να δραστηριοποιηθεί, να πληρώσει δεδουλευμένα στους πρώην εργαζομένους, εισφορές προς το ΙΚΑ και να ξαναζωντανέψει μια ολόκληρη περιοχή να καταβάλει φόρους γιατί της «χαρίστηκαν» τα χρέη! Η κυβέρνησή σας θεωρεί ότι η άφεση χρέους αποτελεί εισόδημα ακόμη και για πτωχή – νεκρή εταιρεία, που αναβιώνει! " Απο τα πρακτικά της Βουλήςhttp://www.parliament.gr/ergasies/showfile.asp?file=end070212.txt
2007 (Μάρτης) Ο κ. Μπέζας (υφυπουργός) παρέπεμψε το αίτημα της φοροαπαλαγής στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους μετά απο "έντονες διαμαρτυρίες των βουλευτών του Νομού Εύβοιας" http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=196083
2007 (11 Απρίλη) Ανακοινώνεται στην βουλή οτι η ΤΕΡΝΑ ενοικίασε τους χώρους της εταιρείας ΒΙΟΜΑΓΝ, ενώ ζητούνται φορολογικές απαλλαγές για να διευκολυνθεί η επένδυση http://www.servitoros.gr/news/view.php/13663/
Συγκεκριμένα με "νομοθετική παρέμβασή του ο κ. Πιπεργιάς (μαζί με τον βουλευτή κ. Β. Κεγκέρογλου) πρότεινε η προβλεπόμενη από το άρθρο 44 παρ. 3 του Ν. 1892/90 ρύθμιση να ισχύει και στις λιγοστές περιπτώσεις πτωχευτικού συμβιβασμού και στην αναβίωση επιχειρήσεων". http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=182528&ct=3
2007 (14 Ιουνίου), Η ολομέλεια της Βουλής απορρίπτει για 3η φορά την τροπολογία για φοροαπαλλαγή της ΤΕΡΝΑ που κατέθεσε ο Δημήτρης Πιπεργιάς. Ο βουλευτής δήλωσε" "Προφανώς συγκεκριμένα, φίλια προς αυτήν συμφέροντα αντιδρούν στην προοπτική να δημιουργηθεί και να αναπτυχθεί στο Μαντούδι μεγάλο ενεργειακό κέντρο. Μπροστά στην εμπλοκή που σημειώθηκε πριν τις εορτές των Χριστουγέννων και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, εμπλοκή που παρουσιάστηκε σε ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο που θα επιδράσει ευεργετικά στην περιοχή και θα δημιουργήσει προϋποθέσεις ανάπτυξης, οφείλουν να τοποθετηθούν υπεύθυνα και δημόσια όλες οι πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις του νομού"http://www.servitoros.gr/news/view.php/14351/
Ο κ. Κεδίκογλου (βουλευτής) επιβλέπει την πληρωμή των πρώην εργαζομένων της ΒΙΟΜΑΓΝ, 11/7/07 http://www.servitoros.gr/news/view.php/14658/
2007 (11 Ιουλίου) η ΤΕΡΝΑ πληρώνει τα 3 εκ. € που χρωστούσε η ΒΙΟΜΑΓΝ στους 400 πρώην εργαζομένους
Με την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 44 του Ν. 1892/1990 ο επενδυτής πρέπει να καταβάλει εκτός από τα 3 εκατ. € στους πρώην εργαζόμενους, 7 εκατ. ευρώ στην Εφορία και στο ΙΚΑ και περίπου 12 εκατ. ευρώ σε διάφορους πιστωτές (κυρίως τράπεζες) [σύνολο 22 εκατ € ]. Οι φορολογικές απαλλαγές που επίμονα ζητούσε ο κ. Πιπεργιάς απο την Βουλή δόθηκαν όταν το θέμα έφθασε στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (αποφ. 168/2007 ΓνΝΣΚ τμ.Β) που αποφάνθηκε οτι τα χρέη που χαρίστηκαν (περίπου 22 εκ Ευρώ) δεν αποτελούν φορολογητεο εισόδημα. Η εταιρεία γίνεται κάτοχος 3.800 στρεμμάτων της ΒΙ0ΜΑΓΝ.
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=182528&ct=3 http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=196083&ct=3
Απόσπασμα απο την Απόφαση Νομικού Συμβούλιου του Κράτους (αποφ. 168/2007 ΓνΝΣΚ τμ.Β)
Ο διευθυντης της ΗΡΩΝ Θερμοηλεκτρική (επενδυτής, θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ) επιβεβαιώνει την εξαγορά ΒΙΟΜΑΓΝ δηλώνοτας οτι "Η τοποθεσία ανέγερσης του εργοστασίου, είναι το Μαντούδι της Εύβοιας, στην θέση των εγκαταστάσεων της ΒΙΟΜΑΓΝ την οποία αγόρασε ο όμιλος. Η θέση ανέγερσης είναι η πλέον ενδεδειγμένη, καθ’ όσον έχει το πλεονέκτημα ύπαρξης μεγάλης έκτασης και όγκου χώρων απόθεσης της τέφρας στις παλαιές επιφάνειες εξόρυξης του λευκόλιθου, έχει ιδιόκτητο λιμάνι που θα διαμορφωθεί για την προσέγγιση πλοίων μεγάλου εκτοπίσματος άνω των 100.000 τόνων που επιτρέπει προμήθεια φτηνής πρώτης ύλης. Το πρόβλημα απόθεσης της τέφρας είναι το κυριότερο περιβαλλοντικό πρόβλημα των μονάδων στερεών καυσίμων." http://www.iene.gr/energyweek07/articlefiles/page02_03/4thSsn_Mr_K_Michalakis.pdf
Ο νέος ιδιοκτήτης δηλώνει ότι θα κανει επενδύσεις αξίας 700 εκατ ευρώ με 70-75% χρηματοδότηση του έργου χωρίς δικαίωμα αναγωγής σε μονάδα παραγωγής ηλεκτρισμού με λιθάνθρακα ισχυος 460MW και θα απασχολεί 180 εργαζόμενους (ολόκληρη η πρόταση επένδυσης εδώ). Σύμφωνα με την εταιρεια η μονάδα θα είναι έτοιμη για λειτουργία το 2013-14, και η κυβέρνηση για λόγους ενεργειακής ασφάλειας θα υποστηρίξει την κατασκευή της παρά τις έντονες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας http://www.gek.gr/dyn.php?main_cell=download&aid=1864 (σελ.29)
To Δεκεμβρη του 2008 η αξια του επενδυτή (δηλ. της Ηρων Θερμοηλεκτρικής που ειναι θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) αποτιμήθηκε σε 480 εκατομμύρια ευρώ, οταν το 50% της Ηρων μεταβιβάστηκε στην Γαλλική GDF SUEZ http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/12/20/1608588.htm.
Μια επισκοπηση των χρεων
1983 χρεη Σκαλιστηρη 33,7 εκατ ευρώ (περνα στην εποπτεία του Ο.Α.Ε. Οργανισμός Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων)
1992 χρεη Ο.Α.Ε. 176 εκατ. Ευρώ (οριστική παύση της εταιρείας)
1996 εξαγορά της εταιρείας για 4 εκατ. Ευρώ από την ΒΙΟΜΑΓΝ
1999 πτώχευση ΒΙΟΜΑΓΝ, 31,5 εκατ ευρω χρέη από την ΒΙΟΜΑΓΝ
2005 εξαγορά από την ΤΕΡΝΑ για περίπου 8 εκατ Ευρώ συν πληρωμές εφορίας και εργαζομένων
2007 Στον ισολογισμό του 2007 της νέο-αποχτηθείσας και (χωρις μεταλλευτική δραστηριότητα) ΒΙΟΜΑΓΝ η αξία των υποχρεώσεων (χρεών) της εκτιμάται στα 12 εκατ. Ευρώ.
2010 H ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ αγοράζει την Βιομάγν αντί 11 περίπου εκατ. Eυρώ η αξία της εταιρίας αποτιμάται 73 εκατ. ευρώ (Πηγή: Express.gr 13/05/10)
2008 (23 Δεκέμβρη) Το Δημοτικό Συμβούλιο Κηρέως κάνει δεχτή επενδυτική πρόταση της εταιρείας ΛΑΜΔΑ ΝΑΥΣ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε. η οποία κατασκευάζει πολυτελείς θαλαμηγούς αξιας 18 εκατ ευρώ και 300 θέσεων εργασίας. Η εταιρεια ζητά μισθωση 50 στρεματων για 50 χρόνια στην περιοχή Δαφνοποτάμου (πρώην εγκαταστάσεις Παπαστρατή) http://kireas.org/smf/index.php?topic=312.0
10 Φλεβάρη 2009 Αίσιο Τέλος. O Υπουργος Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης ανακοινωνει οτι η Κυβερνηση δεν θα προχωρήσει στην ίδρυση μονάδων λιθάνθρακα και αυτο ειναι το τελος της μοναδας λιθάνθρακα
http://kireas.org/smf/index.php?topic=365.0.
Δες εδώ το χρονικό της λιθανθρακικής μονάδα στο Μαντούδι.
12 Μαρτιου 2009 Η ΛΑΜΔΑ ΝΑΥΣ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε. υπογράφει συμφωνία εκμισθωσης 50 στρεματων για 50 χρόνια στην περιοχή Δαφνοποτάμου.
http://kireas.org/smf/index.php?topic=392.0
15 Απριλιου 2009. Ο νεος ιδιοκτητης των εγκαταστασεων τηε ΒΙΟΜΑΓΝ (Σκαληστήρη) δηλωνει οτι μελετα την κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο και ενδεχομενα υγροποιημένο φυσικό αέριο, το οποίο θα μεταφέρεται στο λιμάνι με πλοίο στο Κυμάσι. και ενδεχόμενη επανάληψη των μεταλλευτικών και μεταλλουργικών εργασιών "σε σημαντικό βάθος χρόνου" http://www.servitoros.gr/news/view.php/23095/
Πληροφορίες για το υγροποιημένο φυσικό αέριο εδώ
13 Μαίου 2009 Η ΤΕΡΝΑ (ΗΡΩΝ) κάνει αίτηση (αρ.Γ3901) στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) για μονάδα με φυσικό αέριο στους Φούρνους, Μαντουδίου (2 μονάδες) συνολικής ισχύος 840 -1160 MW και ενδχομενη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου. http://www.rae.gr/lic/therm_250509.xls. Πληροφορίες για την αιτηση και την προτεινόμενη μονάδα εδώ
30 Μαιου 2009 Ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. Κηρέως ενάντια της χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ). Ο εκπρόσωπος της ΤΕΡΝΑ απέφυγε να αποκλείσει το ενδεχόμενο ΥΦΑ στο μέλλον
http://www.servitoros.gr/news/view.php/23511/
Πληροφορίες για το υγροποιημένο φυσικό αέριο εδώ
30 Μαίου 2009 Το Δ.Σ. Κηρέως δίνει το πράσινο φως στην ΒΙΟΜΑΓΝ ΑΕ (ΤΕΡΝΑ) (αποφ. 109/2009) να κανει ερευνητικές γεωτρήσεις στη περιοχή. Με αυτη την απόφαση η ΒΙΟΜΑΓΝ ΑΕ θα αποχτήσει δικαιώματα αποκλειστικής χρησης (μεταλλειοκτησία) στο 35% της έκτασης του δήμου (46 χιλιαδες στρεμματα) για 50 χρόνια. Η τελικη αποφαση θα παρθεί απο την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και το Υπουργείο Ανάπτυξης
http://kireas.org/smf/index.php?topic=553.0
(Διάβασε εδω τις συνέπειες αυτής της απόφασης και τις σχετικές ενστάσεις)
5 Αυγουστου 2009 Δημοσια επιστολη υποστηριξης για την δημιουργια ναυπηγειου απο την Λαμδα Ναυς ΑΕ απο 17 κατοικους της περιοχής
http://voriaevia.blogspot.com/2009/08/blog-post_3480.html
1 Σεπτεμβρη 2009 εγκριση 8,1 εκατ ευρώ για το λιμανι Μαντουδίου (επέκταση μήκους 90 μέτρων του υφιστάμενου προσήνεμου μώλου και επέκταση κατά 108 μέτρα του υφιστάμενου τμήματος του παραλιακού κρηπιδώματος)
http://www.stereaellada.gr/fileadmin/projects_files/215343.pdf
http://kireas.org/smf/index.php?topic=600.0
25 Οκτωβρη 2009 Λαϊκή "Συνέλευση" του δημαρχου κ. Ενωτιάδη Δημοτική Αρχή Κήρεως
http://kireas.org/smf/index.php?topic=658.0
29 Νοέμβρη 2009 συνελευση του kireas.org
http://kireas.org/smf/index.php?topic=693.0
1 Δεκέμβρη 2009 1,5 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση της ανέγερσης του Δημοτικού Σχολείου Μαντουδίου
http://www.stereaellada.gr/fileadmin/projects_files/215461.pdf
22 Δεκεμβριου 2010 Η ΡΑΕ γνωμοδότησε για τη μονάδα φυσικού αερίου στο Μαντούδι
http://www.scribd.com/full/31208967?access_key=key-22wd3442nyidc1rho56a
Συνέπειες της μονάδας φυσικού αερίου που προγραμματίζεται στο Μαντούδι.
9 Ιανουαριου 2010 Επερώτηση ΚΚΕ :Να προχωρήσει η διαδικασία της έκπτωσης της ΒΙΟΜΑΓΝ
http://kireas.org/smf/index.php?topic=726.0
16 Μαρτίου 2010, νεα στοιχεια για την κόκκινη ρύπανση στον ποταμό Κηρέα. διαμαρτυρια του Kireas.org
http://kireas.org/smf/index.php?topic=780.0
31 Μαρτιου 2010 Πράσινο φως από την Περιφέρεια για την διασφάλιση των Μεταλλειοκτησιών της ΒΙΟΜΑΓΝ στο δήμο Κηρέως
http://kireas.org/smf/index.php?topic=796.0
9 Απριλη 2010 Αιτηση ΜΠΕ της ΒΙΟΜΑΓΝ για μερικη λειτουργια μεταλλειων Γεροραματος
http://www.scribd.com/full/30486718?access_key=key-18kvsbe3r90hdjh9p6au
29 Απριλίου 2010 Στο Νατούρα σαν Ζωνες Ειδικής Προστασίας το Κανδήλι και ο Πυξαριάς
http://kireas.org/smf/index.php?topic=812.0
Μαιος 2010 Προγραμμα Καλλικρατης. Ενωση των τριων δημων και δημιοργια του Δήμου Μαντουδιου Λίμνης και Αγίας Άννας με εδρα την Λιμνη
12 Μαϊου 2010 Ο ομιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοινωνει οτι εχει ξεκινήσει τις αδειοδοτικές διαδικασίες για την ίδρυση ΒΙΠΕ στην περιοχή
http://www.naftemporiki.gr/news/athexstory.asp?id=1815528
Τι είναι μια Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.);
Οικονομικός Παράδεισος ή Βιομηχανική Κόλαση; ΒΙ.ΠΕ., ΒΙ.ΠΑ. ή ΒΙΟ.ΠΑ.;
14 Μαΐου 2010, έκκληση του Kireas.org και στις 3 δημοτικές αρχες για κοινωνικό διάλογο στο θέμα ΒΙΠΕ
http://kireas.org/smf/index.php?topic=831.0
9 Ιουνιου 2010 Η ΤΕΡΝΑ παιρνει άδεια παραγωγής για την μονάδα Φυσικού Αερίου στο Μαντούδι (αρ. 9193/9-6-2010).
21 Ιουνίου 2010 Στελέχη της ΤΕΡΝΑ «ενημέρωσαν» το δημοτικό συμβούλιο Κηρέως για τα σχέδια του ομίλου για την δημιουργία Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙΠΕ) στο Μαντούδι.
http://kireas.org/smf/index.php?topic=875.0
Οι μισές αλήθειες για την ΒΙ.ΠΕ. Μαντουδίου.
http://kireas.org/smf/index.php?topic=880.0
18 Ιουλίου 2010 Δημοσίευμα της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας (18/7/10 ) με ιδιαίτερα ανησυχητικά στοιχεια για πιθανή τοξική ρύπανση στο ποταμό Κηρέα απο την ΛΑΡΚΟ
http://kireas.org/smf/index.php?topic=888.0
14 Νοεμβρη 2010 Ο κ. Ανεστης Ψαρρος εκλεγεται πρωτος δημαρχος του νεου δήμου Μαντουδιου Λίμνης και Αγίας Άννας
http://limniotika.blogspot.com/2010/11/blog-post_15.html
5 Απριλη 2011 Άδεια λειτουργίας ναυπηγοεπισκευών (Ναυπηγείο) της εταιρείας "ΛΑΜΔΑ ΝΑΥΣ"
http://et.diavgeia.gov.gr/f/all/ada/4%CE%91%CE%93%CE%A87%CE%9B%CE%97-1%CE%A9
10 Απριλίου 2011 Η ρυπανση του β. Ευβοικου απασχολει τον νεο δημο
http://kireas.org/smf/index.php?topic=1027.0
Βόρειος Ευβοϊκός: Μια ολοκληρωμένη ενημέρωση για το οικοσύστημα, την ρύπανση, κλπ
Τι πραγματικά γνωρίζουμε για την ρύπανση στο Βόρειο Ευβοϊκό;
23 Απριλη 2011 Η ΒΙΟΜΑΓΝ, προσπαθεί να κατοχυρώσει τα δικαιώματα μεταλειοκτησίας σε 10.000 στρέμματα σε περιοχές γύρω από τη Λίμνη, Κεχριες, Φαράκλα, Παπάδες, Αχλάδι.
http://limniotika.blogspot.com/2011/04/blog-post_2336.html
Συλλαλητηριο κατά του λιθάνθρακα στο Μαντούδι 21/3/08
ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΓΡΗΓΟΡΑ ....ΜΕ 20.000 ΕΥΡΩ
Μάρτης του 2008 - ΜΑΖΙΚΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΤΗΣ ΤΕΡΝΑ
Οτωβρης 2009 -ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΡΝΑ ΚΟΣΜΕΙ ΤΑ ΜΠΛΟΥΖΑΚΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗ ΤΟΠΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΤΑΝ ΜΕ ΜΑΥΡΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ
15 Οκτωβρίου 2009: Μετα την "χορηγία" 20.000 Ευρω της ΤΕΡΝΑ στην τοπικη ομαδα, δηλωση υποστηριξης της τοπικής ομάδας προς την ΤΕΡΝΑ http://voriaevia.blogspot.com/2009/10/h.html
25 Μαΐου 2011: ο πρόεδρος της ομάδας κ. Ι. Σακλάρας ιδιοκτητης νυχτερινού κέντρου διασκέδασης δηλώνει σε τοπική αθλητική ιστοσελιδα:"Η ομάδα έχει επίσημο χορηγό την ΤΕΡΝΑ η οποία μας έχει βοηθήσει πάρα πολύ, και θα μας βοηθήσει και στο μέλλον. Και πιστεύουμε ότι κάνει πολύ καλό και στην νεολαία του χωριού μας που τα παιδιά ασχολούνται με τον αθλητισμό και δεν ασχολούνται με άλλα πράγματα. Η συμβολή της είναι μεγάλη, χωρίς αυτή ίσως να μην υπήρχε και η ομάδα"
http://eviasport.blogspot.com/2011/05/blog-post_2375.html
Αλλα σχετικά θέματα
Σούπερ κομπίνα με πλειστηριασμούς στην Εύβοια
«Πόλεμος» για τις δεξαμενές καυσίμων στο Κυμάσι
Αντιδράσεις για τις δεξαμενές καυσίμων
Τουριστικές ... πετρελαιοδεξαμενές!
Σας προκαλούν κ. Σουφλιά
Η ΤΕΡΝΑ χορηγός στο ντοκιμαντέρ του Al Gore
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Η' - ΣΥΝΟΔΟΣ Γ' ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
ΠΡΑΚΤΙΚΟ
Της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης "Κύρωση της από 6.12.1995 συμβάσεως πωλήσεως μεταξύ της εταιρίας ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ Α.Ε.", της εταιρίας "ΒΙΟΜΑΓΝ, ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ, ΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ" και του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ως εκ τρίτου συμβαλλομένου"
Προς τη Βουλή των Ελλήνων
Η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου συνήλθε στις 14 και 15 Φεβρουαρίου 1996 σε δύο συνεδριάσεις, που διήρκεσαν περίπου 7 ώρες, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής κ. Φλώρου Κωνσταντίνου, με αντικείμενο την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης "Κύρωση της από 6.12.1995 συμβάσεως πωλήσεως μεταξύ της εταιρίας ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ Α.Ε.", της εταιρίας "ΒΙΟΜΑΓΝ, ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ, ΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ" και του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ως εκ τρίτου συμβαλλομένου".
Στις συνεδριάσεις παρέστησαν η Υπουργός Ανάπτυξης κυρία Βασιλική Παπανδρέου, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Φοίβος Ιωαννίδης, ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Λάμπρος Κανελλόπουλος, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου, το λόγο έλαβαν ο Εισηγητής της Πλειοψηφίας κ. Δημήτριος Πιπεργιάς, ο Εισηγητής της Μειοψηφίας κ. Μιχαήλ Σίδερης, η Ειδική Αγορήτρια της Πολιτικής Άνοιξης κυρία Μαρία Μαχαίρα, ο Ειδικός Αγορητής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Δήμος Κουμπούρης, καθώς και οι Βουλευτές κ.κ. Ελ. Παπαγεωργόπουλος, Ν. Παπαφιλίππου, Φ. Τζαβέλλα, Β. Γιοβανούδας, Σπ. Γιατράς, Στ. Κυριαζόπουλος, Κ. Διαμαντής, Αν. Κρικέλης, Β. Κεδίκογλου, Ι. Δριβελέγκας, Χρ. Καλαϊτζίδης και Ν. Νικολόπουλος.
Ενώπιον της Επιτροπής προσήλθαν και εξέθεσαν τις απόψεις τους, σύμφωνα με το άρθρο 38 παρ. 2 του Κανονισμού της Βουλής, οι κ.κ. Γεώργιος Τριάντης, Πρόεδρος της Κοινότητας Μαντουδίου, Πρόδρομος Ενωτιάδης, Πρόεδρος της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων, Λάμπρος Τέσκος, Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Εύβοιας και Αθανάσιος Μπουραντάς, Νομάρχης Εύβοιας.
Ο Εισηγητής της Πλειοψηφίας κ. Δημήτριος Πιπεργιάς, αναπτύσσοντας το θέμα της ημερήσιας διάταξης, μεταξύ άλλων, τόνισε:
"Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου κυρώνεται η με αριθ. 35608/6.12.1995 σύμβαση πωλήσεως και μεταβιβάσεως στοιχείων ενεργητικού των υπό ειδική εκκαθάριση τελουσών εταιριών "Α.Ε. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΩΝ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ" και "ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΙ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΙ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ".
Παράλληλα επιχειρείται η ρύθμιση του κρίσιμου, για την ομαλή δραστηριότητα των επιχειρήσεων υπό το νέο φορέα, ζητήματος των αδειών λειτουργίας των μεταβιβαζόμενων εγκαταστάσεων.
Με την υπαγωγή των δύο παραπάνω επιχειρήσεων στις διατάξεις του ν. 1386 και μετά τις μετοχοποιήσεις των παλαιών - προ της υπαγωγής - οφειλών τους, ο Οργανισμός Οικονομικής Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων κατέστη ο πλειοψηφών μέτοχος.
Με απόφαση της γενικής συνέλευσης των μετόχων το Νοέμβρη του 1991 οι επιχειρήσεις διέκοψαν τις εργασίες τους, απολύοντας 1400 εργαζόμενους, ενώ είχαν προηγηθεί άλλες 1400 απολύσεις τον Αύγουστο του 1990. Με τις με αριθ. 7-11/92 και 7-12/92 αποφάσεις του Εφετείου Αθηνών οι εταιρείες ετέθησαν σε καθεστώς εκκαθάρισης (άρθρο 9 του ν. 1386/83) και με μεταγενέστερες αποφάσεις του ίδιου δικαστηρίου στην ειδική εκκαθάριση, που πρόβλεπε ο ν.2000/91.
Με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο έγιναν δύο δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί (ο πρώτος τον Ιανουάριο του 1993 και ο επόμενος το Φεβρουάριο του 1993), οι οποίοι όμως δεν απέφεραν το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Η Κυβέρνηση τροποποίησε το ισχύον πλαίσιο και δόθηκε έτσι η δυνατότητα να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός.
Στον από 29.5.1995 διενεργηθέντα (τρίτο) διαγωνισμό υπεβλήθη μία προσφορά από την κοινοπραξία των εταιριών "ΒΙΟΛΙΓΝΙΤ Α.Μ.Ε.Τ.Β.Ε." και "ΑΛΦΑ Α.Ε. ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ" και για τις δύο βασικές ενότητες (1) και (5) της διακήρυξης. Οι επιλογές που έγιναν, τόσο στο πλαίσιο της διαδικασίας που ακολουθήσαμε, όσο και σε κατευθύνσεις, που στόχο είχαν την αποφυγή πλήρους απαξίωσης των εγκαταστάσεων και της απώλειας των πελατών, εκτιμάται ότι συνέβαλαν ουσιαστικά στην εκδήλωση του περιορισμένου, έστω, ενδιαφέροντος για το κύριο μέρος των παραγωγικών εγκαταστάσεων των δύο επιχειρήσεων. Τα αρμόδια για τη μεταβίβαση όργανα, αφού προέβησαν στη διαδικασία βελτιώσεων και διαπραγμάτευσης των όρων της συγκεκριμένης προσφοράς, έλαβαν την απόφαση κατακύρωσης των δύο ενοτήτων στην παραπάνω κοινοπραξία και στην υπογραφή της σύμβασης πωλήσεως.
Η σύμβαση προβλέπει σαφείς όρους και δεσμεύσεις, με τους οποίους διασφαλίζονται, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης σύμβασης, όλα τα κρίσιμα για τη μεταβίβαση στοιχεία: θέσεις απασχόλησης , επενδύσεις κ.λπ.. Δημιουργούνται επίσης οι προϋποθέσεις, ώστε να αξιολογηθούν τα μεταβιβαζόμενα στοιχεία με τη βιώσιμη επαναλειτουργία τους και την περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων από το νέο φορέα. Η επαναλειτουργία των μονάδων και η ανάπτυξη τους έχει μεγάλη σημασία για την τοπική κοινωνία, αφού υπάρχουν εκεί υψηλά ποσοστά ανεργίας και υποαπασχόλησης.
Αμέσως μετά την επικύρωση της Σύμβασης θα επαναπροσληφθούν 50 άτομα. Οι επενδυτές αναλαμβάνουν την υποχρέωση, κατά τη διάρκεια της πενταετούς υποχρεωτικής λειτουργίας, να εξασφαλίσουν 400 μόνιμες και 100 εποχικές θέσεις εργασίας. Υπάρχει ρήτρα για 300 εγγυημένες μόνιμες θέσεις εργασίας.
Η μεταβίβαση του συγκροτήματος Σκαλιστήρη κατέστη δυνατή, γιατί προωθήθηκε άμεσα η συντήρηση επιλεγμένων βιώσιμων παραγωγικών μονάδων με βάση μελέτη βιωσιμότητας, που έκανε το ΙΓΜΕ. Αμέσως μετά προχώρησε η επαναλειτουργία των ορυχείων και κυρίως των εγκαταστάσεων παραγωγής Mag flot, δίπυρης μαγνησίας, πυρότουβλων, και πυρίμαχων μαζών, όπως επίσης η ανάπτυξη της αγοράς του εξωτερικού, καθώς και η ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Έτσι πείσθηκαν σοβαροί και φερέγγυοι επενδυτές ότι υπάρχει αναπτυξιακή προοπτική για το συγκρότημα. Αντίθετα, η Νέα Δημοκρατία, που διατηρούσε από το 1991 τις παραγωγικές μονάδες κλειστές, απέτυχε παταγωδώς στο στόχο αυτόν, αλλά και στην αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων, που δημιούργησαν οι μαζικές απολύσεις στην περιοχή. Η νεοφιλελεύθερη πολιτική, που εφαρμόστηκε τα έτη 1991 -1993, παρ' ολίγο να οδηγήσει σε οριστικό αφανισμό την εκμετάλλευση του ελληνικού λευκόλιθου, προς μεγάλη ικανοποίηση των ανταγωνιστών μας στη Γερμανία, στην Αυστρία και στην Τουρκία.
Είναι σαφές ότι η σύμβαση με τη ΒΙΟΜΑΓΝ δίνει ώθηση στην ανάπτυξη.
Στο πλαίσιο της μεταβίβασης των στοιχείων ενεργητικού των δύο εταιρειών και της σύμβασης πωλήσεως, ικανοποιήθηκε το αίτημα των όμορων Κοινοτήτων Μαντουδίου και Προκοπίου με την παραχώρηση σε αυτούς από την αγοράστρια οικοπεδικών και άλλων εκτάσεων, προκειμένου να αξιοποιηθούν για τις αναπτυξιακές ανάγκες των παραπάνω περιοχών. Η παρέμβαση για την παραχώρηση αυτή, σε συνδυασμό με μέτρα κοινωνικής προστασίας σε πρώην εργαζόμενους των δύο επιχειρήσεων, εκτιμάται ότι θα συμβάλουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση της τοπικής κοινωνίας.
Με το άρθρο 2 επιχειρείται η ρύθμιση του κρίσιμου ζητήματος των αδειών λειτουργίας των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων. Βασικός γνώμονας της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι να δοθεί η δυνατότητα για άμεση λειτουργία και ένταξη των μεταβιβαζόμενων στοιχείων στην παραγωγική διαδικασία, με παράλληλη άμεση έναρξη των συμβατικών της υποχρεώσεων.
Θα πρέπει, τέλος, να επισημανθεί, ότι η πώληση του συγκροτήματος Σκαλιστήρη παρουσιάζει την ιδιομορφία ότι η πώληση με μεταβατική περίοδο ολίγων μηνών συντελείται χωρίς διακοπή της λειτουργίας του, για να μην παρουσιαστεί κενό στις πωλήσεις των προϊόντων στην εσωτερική και διεθνή αγορά.
Για τους παραπάνω λόγους, η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή και η έκδοση των αδειών λειτουργίας από το Υπουργείο πρέπει να γίνει χωρίς αναβολή, ώστε να αναλάβει ο νέος επενδυτής την ευθύνη της λειτουργίας του συγκροτήματος. Παράλληλα, όμως, πρέπει να προωθηθούν μέτρα κοινωνικής προστασίας, προκειμένου να μειωθεί το εκρηκτικό πρόβλημα ανεργίας, που υπάρχει στην περιοχή.
Είναι προφανές ότι το νομοσχέδιο λειτουργεί θετικά για την οικονομία και την Εύβοια και γι'αυτό εισηγούμαι να υπερψηφισθεί".
Ο Εισηγητής της Μειοψηφίας κ. Μιχαήλ Σίδερης, αναφερόμενος στο συζητούμενο νομοσχέδιο, αφού παρατήρησε ότι η συγκεκριμένη σύμβαση δεν έπρεπε να εισαχθεί προς κύρωση στη Βουλή, διετύπωσε επιφυλάξεις ως προς τη διασφάλιση την ήδη εργαζομένων στην επιχείρηση και ως προς την εξασφάλιση της λειτουργίας της επιχείρησης από τον αγοραστή και μετά τα πέντε έτη, οπότε προβλέπεται από τη σύμβαση ότι περιέρχεται η κυριότητα όλων των περιουσιακών στοιχείων σ' αυτόν. Ποιο είναι εκείνο το σημείο - είπε - που θα μας πείσει ότι ο αγοραστής θα συνεχίσει τη λειτουργία της επιχείρησης, εάν από τη σύμβαση έχει τη δυνατότητα να τη σταματήσει, και δεν θα θελήσει να αξιοποιήσει τα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης;
Η φιλοσοφία μας - συνέχισε ο κ. Σίδερης - ήταν να γίνουν οι αποκρατικοποιήσεις, αλλά με αυτήν τη σύμβαση δεν διασφαλίζονται ούτε οι εργαζόμενοι ούτε η επιχείρηση. Η προσπάθεια όλων μας είναι να λειτουργήσει η επιχείρηση, να ξαναζωντανέψει η περιοχή, αρκεί η επιχείρηση να λειτουργήσει για 20-30 χρόνια. Δεν νομίζω ότι αυτή η σύμβαση είναι εκείνη, η οποία θα μπορέσει να λύσει το τεράστιο πρόβλημα της περιοχής. Ο χρόνος λειτουργίας της επιχείρησης και οι θέσεις εργασίας - τόνισε - πρέπει να διασφαλισθούν και δίδεται ο χρόνος να υπάρξει μια βελτίωση της σύμβασης.
Τέλος, ο Εισηγητής της Μειοψηφίας κ. Ι. Σίδερης και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας κ. Ελ. Παπαγεωργόπουλος δήλωσαν ότι η Νέα Δημοκρατία επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί μέχρι τη συζήτηση της σύμβασης στην Ολομέλεια της Βουλής και οπωσδήποτε η θετική άποψη εξαρτάται απόλυτα από τη διαλυτική αίρεση της θεσμοθέτησης των μέτρων κοινωνικού χαρακτήρα.
Η Ειδική Αγορήτρια της Πολιτικής Άνοιξης κυρία Μαρία Μαχαίρα, μεταξύ άλλων, επεσήμανε:
"Θεωρώ πραγματικά άσκοπη τη συζήτηση αυτής της σύμβασης από την Επιτροπή της Βουλής. Εμείς σήμερα συνειδητοποιούμε, ότι τίποτα δυστυχώς δεν άλλαξε με τη νέα Κυβέρνηση Σημίτη, η οποία έχει, από ό,τι φαίνεται, δεσμευθεί σε όλα τα επίπεδα, αποδεχόμενη ακόμη και τις επαχθέστερες για τον ελληνικό λαό συνδιαλλαγές και συμβάσεις.
Τονίζω, ότι πιστεύουμε στην ιδιωτικοποίηση, το να καλείται όμως η Βουλή να επικυρώσει, με τη διαδικασία της κύρωσης διεθνών ή διμερών συμβάσεων, μία πώληση της περιουσίας, η οποία έχει ήδη γίνει, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να προσθέσει ή να τροποποιήσει ούτε μία λέξη, αυτό είναι κάτι πολύ διαφορετικό. Επιπλέον οι κύριοι Υπουργοί δεν έκαναν καν τον κόπο να επισυνάψουν μία γενική αποτίμηση της περιουσίας των πωλούμενων εταιρειών.
Εδώ μεταβιβάζεται γη 3.540 στρεμ. στην Εύβοια και τη Χαλκιδική. Άδειες εξόρυξης ορυκτών επί 172.604 στρεμ. (σχεδόν όλη η Εύβοια) και πολυετείς μισθώσεις μεταλλειοκτησιών για 134.437 στρεμ. στην Εύβοια. Μεταβιβάζονται εκατοντάδες μηχανήματα βιομηχανικής παραγωγής, που συνοδεύονται από πολυκατοικίες, έως και βίλες μέσα σε δάση. Όλα αυτά οι κύριοι Υπουργοί τα αποτιμούν σε πραγματική τιμή περίπου 850.000.000 δρχ.. Τόσα θα έδινε με τη σύμβαση η ΒΙΟΜΑΓΝ, αν απεφάσιζε να πληρώσει σήμερα. Ολόκληρο το ποσό της πώλησης, 1 δισ. 300 εκατομμύρια δρχ., που εμφανίζει το Υπουργείο για 300.000 στρεμ. μεταλλειοκτησίας, αντιστοιχεί σε 3.000 δρχ. το στρέμμα.
Επενδύσεις θα γίνουν μόνο 200 εκατομ. δρχ. τα πρώτα τρία χρόνια και μπορεί να πάνε σε ακαθόριστες αγορές και σε εκπαίδευση προσωπικού, χωρίς να καθορίζεται κάποιο ποσό για εκσυγχρονισμό της επιχείρησης ή για αγορά τεχνολογίας.
Μα και η ρήτρα, που προβλέπει την επί πενταετία απαγόρευση πώλησης των μεταβιβαζόμενων περιουσιακών στοιχείων, είναι διάτρητη, αφού η πρόωρη εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων δεν αναστρέφει τη σύμβαση, ακυρώνοντας την πώληση, αλλά απλώς επισύρει πρόστιμα και προσαυξημένες κυρώσεις, χωρίς όμως να αναφέρεται πώς υπολογίζεται η αξία των πρόωρα μεταβιβαζόμενων περιουσιακών στοιχείων. Έτσι δεν θα μείνει τίποτα από τη μεταβιβαζόμενη περιουσία μέσα σε λίγους μήνες.
Αλλά το χειρότερο είναι ότι ακόμη και ο δικαιολογητικός λόγος, για τον οποίο θα μπορούσαμε να κάνουμε υποχωρήσεις σε μερικά πράγματα, δηλαδή η εξασφάλιση 300 θέσεων εργασίας, δεν κατοχυρώνεται. Η σύμβαση δεν ανατρέπεται. Μόνο ένα γερό πρόστιμο θα πληρωθεί, μικρό ποσοστό του τεράστιου κέρδους, που στην πραγματικότητα έχει ο αγοραστής.
Δεν ξέρω για ποιο λόγο η προηγούμενη Κυβέρνηση υπέγραψε αυτήν τη διάτρητη και απαράδεκτη σύμβαση και δεν ξέρω γιατί αυτή η Κυβέρνηση συνεχίζει να στηρίζει αυτήν την απαράδεκτη σύμβαση. Δεν ξέρω γιατί προωθείται ένα τέτοιο κατασκεύασμα προς ψήφιση από τη Βουλή. Ξέρω όμως πολύ καλά ότι συστήθηκε εξεταστική της Βουλής επιτροπή, με λιγότερες ενδείξεις.
Μιλάμε, επίσης, για τη μεγαλύτερη φοροδιαφυγή στην ελληνική ιστορία σε αγοραπωλησία γης, αφού 4.000 στρέμματα αγροτεμαχίων και 300.000 στρέμματα μεταλλειοκτησίας πωλούνται χωρίς να πληρωθεί ούτε μία δραχμή στα δημόσια ταμεία.
Επομένως, δεν μπορούμε να ψηφίσουμε αυτήν τη σύμβαση".
Ο Ειδικός Αγορητής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Δήμος Κουμπούρης, είπε, μεταξύ άλλων:
"Με το νομοσχέδιο αυτό έρχεται για κύρωση στη Βουλή η σύμβαση πώλησης και μεταβίβασης στοιχείων ενεργητικού των υπό ειδική εκκαθάριση εταιρειών α) "Α.Ε. Επιχειρήσεων Μεταλλευτικών, Βιομηχανικών και Ναυτιλιακών", έτους ίδρυσης 1913 και β) "Α.Ε. Μακεδονικοί Λευκόλιθοι, Ανώνυμος Μεταλλευτική, Ναυτιλιακή Εταιρία", έτους ίδρυσης 1967, στην αγοράστρια εταιρεία "ΒΙΟΜΑΓΝ, ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ, ΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ και ΤΕΧΝΙΚΗ Ε.Π.Ε.".
Το συνολικό τίμημα της αγοραπωλησίας, σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ανέρχεται σε 1 δισ. 350 εκατομ. δρχ.. Από αυτό το ποσό, εντός τριών μηνών από την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης, θα καταβληθεί το ποσό των 300 εκατομ. δραχμών και το υπόλοιπο σε 4 ετήσιες άτοκες δόσεις.
Στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου έχουμε δύο στοιχεία: Το πρώτο στοιχείο συνδέει τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων με την ιδιωτική πρωτοβουλία. Πώς, όμως, θα εξασφαλιστεί εδώ ότι ουσιαστικά ο ιδιωτικός φορέας θα είναι εκείνος, που θα εξυγιάνει και θα αναπτύξει τις επιχειρήσεις;
Το δεύτερο είναι η συμμόρφωση ουσιαστικά προς το κοινοτικό δίκαιο, που σχετικά με το χώρο των μεταλλευτικών επιχειρήσεων και για τον ορυκτό πλούτο της Χώρας είναι γνωστό ότι δεν διευκολύνει τέτοιου χαρακτήρα επιχειρήσεις, όσον αφορά την κλαδική τους ανάπτυξη, αλλά την οριζόντια, όπως λέμε, ανάπτυξη. Οι εταιρείες αυτές αφορούν και άλλες επιχειρήσεις, αλλά ιδιαίτερα αυτές, για τις οποίες συζητάμε σήμερα. Το λευκόλιθο, που υπάρχει στο Μαντούδι Εύβοιας και στην Ορμύλια Χαλκιδικής.
Το νομοσχέδιο δεν αναφέρει πουθενά για τις ευθύνες των ιδιωτών. Αντί να αναζητηθούν οι ευθύνες στον προηγούμενο ιδιώτη, φαίνεται ότι είναι σύνηθες φαινόμενο, το τελευταίο διάστημα, τα στοιχεία ενεργητικού να δίνονται στους ιδιώτες και τα στοιχεία παθητικού να φορτώνονται στο κράτος. Περίπου το μισό από το πιστωθέν τίμημα θα καταβληθεί μετά από 5 χρόνια. Οι δόσεις αποπληρωμής θα είναι άτοκες.
Θεωρούνται, από μέρους μας, απαράδεκτα ορισμένα ζητήματα, όπως η αλλαγή της σειράς της πρώτης υποθήκης σε δεύτερη, για να δοθεί η πρώτη υποθήκη σε ημεδαπό ή αλλοδαπό πιστωτικό ίδρυμα, με σκοπό να εξυπηρετήσει η αγοράστρια εταιρεία χρηματοπιστωτικές της ανάγκες, ύψους 900 εκατομ. δραχμών. Με αυτόν τον τρόπο υπάρχει κίνδυνος να μην ασφαλίζονται οι απαιτήσεις των εκκαθαριζόμενων εταιρειών, για το πιστωθέν τίμημα. Παράλληλα, καταδείχνεται το εξευτελιστικό τίμημα, με το οποίο πωλείται ο Σκαλιστήρης. Ενώ οι δόσεις καταβολής του τιμήματος είναι άτοκες ουσιαστικά, η προεξόφληση είναι έντοκη και μάλιστα με το μεγαλύτερο επιτόκιο.
Ενώ η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προεκλογικά είχε δώσει υποσχέσεις για το θέμα των εργαζομένων, τώρα, με αυτήν τη σύμβαση, αναφέρεται μόνο σε 300 εργαζόμενους, οι οποίοι, όμως, τμηματικά προσλαμβάνονται μέχρι το 2001. Μόνο 150 πρώην εργαζόμενοι, ουσιαστικά, θα προσληφθούν. Ποινική ρήτρα για τις καθυστερήσεις πρόσληψης ισχύει μόνο αν υπάρχει υπαιτιότητα του αγοραστή ή δεν συντρέχει περίπτωση ανωτέρας βίας.
Ο ορυκτός πλούτος, ως μη ανανεώσιμος φυσικός πόρος, κατά τη γνώμη μας, αποτελεί εθνική περιουσία και αποφασιστικής σημασίας παραγωγικό τομέα, για την ανάπτυξη της χώρας μας γενικότερα. Η ιδιωτική πρωτοβουλία ενδιαφέρεται μόνο για τη γρήγορη αναπαραγωγή των κεφαλαίων της, εκμεταλλευόμενη τους εργαζόμενους και τους φυσικούς πόρους. Η χώρα μας διαθέτει αποθέματα ορυκτών, από τα οποία ο λευκόλιθος υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες και η εκμετάλλευση του πρέπει να είναι αποκλειστική εκμετάλλευση του κράτους και όχι της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Με την άποψη αυτή, οι επιχειρήσεις αυτές πρέπει να αποτελούν ενιαία επιχείρηση του Δημοσίου. Δεν μπορούμε να δεχθούμε την άποψη να πάνε στους ιδιώτες.
Καταψηφίζουμε, λοιπόν, τη συγκεκριμένη σύμβαση, διότι τη θεωρούμε απαράδεκτη."
Ο παριστάμενος Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Φοίβος Ιωαννίδης, υποστηρίζοντας τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου και απαντώντας σε παρατηρήσεις μελών της Επιτροπής, μεταξύ άλλων, επεσήμανε:
"Κατ' αρχήν, για ιστορικούς και μόνο λόγους, η σύμβαση αυτή είχε έρθει στη Βουλή λίγο πριν ορκιστεί η νέα Κυβέρνηση. Τώρα επανέρχεται. Και επανέρχεται
με το σκεπτικό της μεγαλύτερης διαφάνειας και μιας αυξημένης κατοχύρωσης των εργαζομένων. Ακόμα, υπάρχει και ένας πρόσθετος λόγος: ότι μόνο με νομοθετική ρύθμιση μπορούσε να ρυθμιστεί το θέμα των αδειών λειτουργίας.
Προσωπικά, δεν θεωρώ την ιδιωτικοποίηση πανάκεια και νομίζω ότι κανείς πια σήμερα δεν μπορεί να πιστεύει ότι το κράτος μπορεί, πλην εξαιρετικών περιπτώσεων, όπου για στρατηγικούς λόγους πρέπει να ελέγχει τα πράγματα, να κάνει με επιτυχία τον επιχειρηματία. Δεν πρέπει επίσης να αγνοούμε ότι από τη στιγμή που η χώρα μας είναι χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπόκειται στις δεσμεύσεις και τις υποχρεώσεις, που θεσπίζουν οι διατάξεις του κοινοτικού δικαίου και, αν δεν προχωρήσουμε στη σχετική ρύθμιση, απειλούμεθα με πρόστιμο από την Κοινότητα, ύψους 16,5 δις. Είναι ένα στοιχείο, που δεν πρέπει να υποτιμάται, όπως επίσης δεν πρέπει να υποτιμάται το τι κοστίζει τώρα ανά μήνα η παρούσα κατάσταση. Είναι 150 εκατ. μηνιαίως το κόστος από τη συντήρηση, μισθούς κ.λπ..
Επομένως, πρώτον, δεν μπορούμε πια σήμερα να κρατούμε επιχειρήσεις, για να κάνει το κράτος τον επιχειρηματία εκεί, όπου δεν έχει τη δυνατότητα να τον κάνει και δεν είναι στρατηγικός τομέας. Δεύτερον, το κόστος να διατηρούμε σ' αυτήν την κατάσταση διάφορες εταιρείες είναι τρομακτικό και το πληρώνει ολόκληρος ο ελληνικός λαός. Τρίτον, η προτεραιότητα κατά τη διαδικασία αποξένωσης του ΟΑΕ από αυτές τις επιχειρήσεις είναι να εξασφαλίσουμε τη λειτουργία τους, με παράλληλη εξασφάλιση όσο γίνεται μεγαλύτερου αριθμού θέσεων εργασίας. Με βασικό κριτήριο -χωρίς να αγνοούμε το κριτήριο του τιμήματος - την εξασφάλιση θέσεων εργασίας και την ένταξη στον παραγωγικό ιστό της Χώρας για αναπτυξιακούς λόγους γίνονται οι όροι της διακήρυξης των διαγωνισμών.
Η σύμβαση εισάγεται στη Βουλή για κύρωση, γιατί έτσι οι όροι για τους εργαζόμενους γίνονται ισχυρότεροι, η διαφάνεια υπηρετείται και αντιμετωπίζεται το πρόβλημα των αδειών λειτουργίας, που άλλως δεν θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί.
Ετέθησαν ορισμένα επί μέρους θέματα. Οι απαντήσεις μου είναι γενικής φύσεως, επειδή πιστεύω ότι και τα προβλήματα είναι γενικής φύσεως. Μη υπαρχούσης δυνατότητας τροποποιήσεως των όρων της συμβάσεως, δεν έχει ίσως και νόημα να εστιάσουμε σε συγκεκριμένα σημεία.
Τα μέτρα κοινωνικής προστασίας πιστεύω ότι θα τα έχουμε συντομότατα και θα κατατεθούν κάποιες τροπολογίες σχετικές με το θέμα."
Τελειώνοντας, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Ιωαννίδης τόνισε ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια, διότι το κόστος από την παράταση της σημερινής καταστάσεως είναι πολύ μεγαλύτερο ακόμα και από τη χειρότερη λύση.
Θεωρώ - είπε - ότι με το να λειτουργήσουν αυτές οι μονάδες θα προσληφθεί, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων από τον εγγυημένο -διότι εδώ μιλάμε για τις εγγυημένες θέσεις με ειδική ποινική ρήτρα- και θα είναι ταχύτερη η απορρόφηση τους, κατά τις εκτιμήσεις όλων των ειδικών.
Στη συνέχεια, η Επιτροπή έκανε δεκτές ορισμένες διορθώσεις και νομοτεχνικές βελτιώσεις, που πρότεινε ο παριστάμενος Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Φοίβος Ιωαννίδης.
Επίσης, η Επιτροπή έκανε δεκτές, κατά πλειοψηφία, δύο τροπολογίες της Υπουργού Ανάπτυξης κυρίας Β. Παπανδρέου. Με την πρώτη τροπολογία ορίζεται ότι, για τη μεταβίβαση του ενεργητικού του ομίλου της Πειραϊκής - Πατραϊκής στον ιδιωτικό τομέα, προκηρύσσεται από τον εκκαθαριστή και τέταρτος πλειοδοτικός διαγωνισμός, ενώ με τη δεύτερη τροπολογία προτείνεται η μετάταξη μέρους του προσωπικού των υπό εκκαθάριση εταιρειών με τις επωνυμίες "Γενική Εταιρεία Μελετών Ερευνών και Εκμεταλλεύσεων Α.Ε." (ΓΕΜΕΕ Α.Ε.) και "Ελληνικά Μάρμαρα, Εμπορική Βιομηχανική Α.Ε." στο Υπουργείο Ανάπτυξης, καθώς και η ένταξη του υπόλοιπου προσωπικού της ΓΕΜΜΕ Α.Ε. στο Ι.Γ.Μ.Ε..
Τέλος, η Επιτροπή έκανε δεκτό το σχέδιο νόμου, όπως διαμορφώθηκε, κατ' αρχήν, κατ' άρθρο και στο σύνολο του, κατά πλειοψηφία.
Τα πρακτικά των συνεδριάσεων ευρίσκονται στη Γραμματεία της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και στη διάθεση των κ.κ. Βουλευτών.
Ε Κ Θ Ε Σ Η
Η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, αφού έλαβε υπόψη, κατά την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης "Κύρωση της από 6.12.1995 συμβάσεως πωλήσεως μεταξύ της εταιρίας "ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ Α.Ε.", της εταιρίας "ΒΙΟΜΑΓΝ, ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ, ΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ" και του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ως εκ τρίτου συμβαλλομένου", τις αγορεύσεις του Εισηγητή της Πλειοψηφίας κ. Δημητρίου Πιπεργιά, του Εισηγητή της Μειοψηφίας κ. Μιχαήλ Σίδερη, της Ειδικής Αγορήτριας της Πολιτικής Άνοιξης κυρίας Μαρίας Μαχαίρα, του Ειδικού Αγορητή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Δήμου Κουμπούρη, καθώς και των μελών της, αποδέχθηκε το σχέδιο νόμου κατ' αρχήν, κατ' άρθρο και στο σύνολο του κατά πλειοψηφία και εισηγείται την ψήφιση του από τη Βουλή με τις παρακάτω διορθώσεις και προσθήκες:
1. Στον τίτλο του σχεδίου νόμου προστίθεται η φράση "και άλλες διατάξεις".
2. Η αρίθμηση του Άρθρου 1 διορθώνεται σε "Άρθρο πρώτο".
3. Η αρίθμηση του Άρθρου 2 διορθώνεται σε "Άρθρο δεύτερο".
4. Στο Άρθρο δεύτερο, στον 7ο στίχο, αντί "Υπουργείου Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας" τίθεται "Υπουργείου Ανάπτυξης".
5. Στο ίδιο άρθρο, στο 14ο στίχο, αντί "Υπουργού Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας" τίθεται "Υπουργού Ανάπτυξης".
6. Μετά το Άρθρο δεύτερο προστίθενται Άρθρο τρίτο και Άρθρο τέταρτο, που έχουν ως εξής:
Άρθρο τρίτο
Στην παρ. 20 του άρθρου 46α του ν. 1892/1990 (ΦΕΚ 101 Α'), όπως αυτή προστέθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 53 του ν. 2224/1994 (ΦΕΚ 112Α'), προστίθεται εδάφιο, που έχει ως εξής:
Ειδικά για τη μεταβίβαση του ενεργητικού των εταιρειών ΠΕΙΡΑΪΚΗ - ΠΑΤΡΑΪΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΒΑΜΒΑΚΟΣ Α.Ε.", "ΠΕΙΡΑΪΚΗ - ΠΑΤΡΑΪΚΗ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΠΑΤΡΩΝ Α.Ε." και " ΠΕΙΡΑΪΚΗ - ΠΑΤΡΑΪΚΗ ΥΦΑΝΤΗΡΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ Α.Ε.", προκηρύσσεται από τον εκκαθαριστή και τέταρτος πλειοδοτικός διαγωνισμός, ο οποίος διενεργείται με ανάλογη εφαρμογή της παρ. 11α του παρόντος άρθρου, εξαιρουμένης της υποχρεώσεως δημοσιεύσεως νέας προσκλήσεως ενδιαφέροντος. Στο νέο υπόμνημα προσφοράς και στη διακήρυξη του διαγωνισμού είναι δυνατό να ορίζεται ότι εξαιρείται από τη μεταβίβαση του ενεργητικού μέρος ή και το σύνολο των αποθεμάτων των ανωτέρω επιχειρήσεων, τα οποία μπορούν να πωληθούν ελεύθερα από τον εκκαθαριστή."
Άρθρο τέταρτο
1. Οι εργαζόμενοι στις ανώνυμες υπό εκκαθάριση εταιρείες με τις επωνυμίες "Γενική Εταιρεία Μελετών Ερευνών και Εκμεταλλεύσεων Α.Ε." (Γ.Ε.Μ.Ε.Ε. Α.Ε.) και ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΡΜΑΡΑ, ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε." με σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, που είναι αποσπασμένοι στο Υπουργείο Ανάπτυξης κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, μετατάσσονται σε οργανικές θέσεις, υφιστάμενες ή σε προσωποπαγείς που θα συσταθούν για το σκοπό αυτό στο Υπουργείο Ανάπτυξης (τομείς Βιομηχανίας και Ενέργειας), εφόσον υποβάλουν σχετική αίτηση στην υπηρεσία, στην οποία υπηρετούν, εντός ενός μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
Οι μετατασσόμενοι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν εντός έξι μηνών από της δημοσιεύσεως του παρόντος νόμου τη σχέση εργασίας τους στο Δημόσιο.
Κατά τα λοιπά εφαρμόζεται η διάταξη της παραγράφου 19 του άρθρου 9 του ν. 2266/1994 (ΦΕΚ 218 Α').
2. Εργαζόμενοι της "Γενικής Εταιρείας Μελετών Ερευνών και Εκμεταλλεύσεων Α.Ε." (ΓΕΜΕΕ Α.Ε.), που παρέχουν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου τις υπηρεσίες τους στο Ι.Γ.Μ.Ε., με σχέση δανεισμού εργασίας, δύνανται να ενταχθούν στο μόνιμο ή τακτικό προσωπικό με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Γ.Μ.Ε., εφόσον υποβάλουν σχετική αίτηση εντός ενός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και να καταταγούν σε μισθολογικό κλιμάκιο, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του κανονισμού καταστάσεως προσωπικού του Ι.Γ.Μ.Ε.."
7. Το Άρθρο 3 του σχεδίου νόμου αναριθμείται σε ' "Αρθρο πέμπτο".
Αθήνα, 15 Φεβρουαρίου 1996
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
|
0 comments:
Post a Comment