Το ιστορικό της απαλλοτρίωσης των δεξαμενών πετρελαίου στο Κυμάσι





Το ιστορικό της απαλλοτρίωσης των δεξαμενών πετρελαίου στο Κυμάσι




Μία απο τις δεξαμενές βρίσκεται σε δημοτική έκταση (πρώην ΒΚ 2113 δημόσιο ακίνητο) κόκκινο βέλος
Το δημοτικό κτήμα με κωδικο ΑΒΚ2113, παραχωρήθηκε κατά κυριότητα δυνάμει της αριθμ.1020815/1943/Α0010/19−10−2004 απόφασης των Υπουργού και Υφυπουργού Οικ/μίας και Οικονομικών προς το Δήμο Κηρέως με αποκλειστικό σκοπό την ίδρυση Μεταλλευτικού Μουσείου, Συνεδριακού Κέντρου, Αθλητικών Εγκαταστάσεων κ.λ.π., Το γκρι κομματι της δημοτικης εκτασης ΑΒΚ2113 ειναι καταχρηστικά περιφραγμενο απο την ΒΙΟΜΑΓΝ.



Το ιστορικό στηρίζεται σε δημοσιευμένα στοιχεία στο τύπο και υλικό που μας έδωσε η δημοτική αρχή που πήρε την απόφαση της απαλλοτρίωσης. Παρά τις επίμονες προσπάθειες του συλλόγου ήταν αδύνατο να πάρουμε πληροφοριακό υλικό για το τι έγινε μετά το Καλοκαίρι του 2006, όταν το πρωτοδικείο Χαλκίδας ζήτησε και παρέπεμψε το θέμα σε επαναληπτική συνεδρίαση για να καθορίσει το οριστικό αντίτιμο της απαλλοτρίωσης μέχρι ότου λάβει συμπληρωματική έκθεση εκτίμησης της αξίας των απαλλοτριούμενων από αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών. Έχουν περάσει 3 χρόνια από τότε.

Φθινόπωρο 1999 Σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας «ο σύνδικος της ΒΙΟΜΑΓΝ με απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών μπόρεσε και εκμίσθωσε τις δεξαμενές στην εταιρία «ADVANCED TECHNOLOGY SA», η οποία, με τη σειρά της, υπεκμίσθωσε τις δεξαμενές αυτές στις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών «ΠΕΤΡΟΦΩΣ ΑΕ» και «OCEAN OIL SA», με έδρα τον Πειραιά (όλες, όπως λέγεται, συμφερόντων Καρρά).
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=2485344

3/10/2001 Με απόφαση των υπουργείων Ανάπτυξης και ΠΕΧΩΔΕ, παραχωρήθηκε άδεια λειτουργίας των δεξαμενών. Ακλουθούν έγγραφες διαμαρτυρίες προς τους δύο υπουργούς για ανάκληση της άδειας, και αρνητικές εισηγήσεις των υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας.
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=968217&publDate=03/10/01


19/4/2004 Η άδεια εκμίσθωσης δεξαμενών έληξε. Η ενοικιάστρια εταιρία «ADVANCED TECHNOLOGY SA» δε διέθετε κανένα άλλο χαρτί, όπως έγκριση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, άδεια ηλεκτροδότησης κ.λπ. Ο Δήμος Κηρέως, και οι υπηρεσίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας δεν δινουν τις σχετικες γνωμοδοτήσεις. Οι δεξαμενές αυτές ποτέ μέχρι σήμερα δε λειτούργησαν, http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=2485344

6/6/2004 Η απαλλοτρίωση. Το Δ.Σ. Κηρέως αποφασίζει (απόφαση101/2004 ) την απαλλοτρίωση των δεξαμενών στο Κυμάσι (πρώην ιδιοκτησίας της πτωχεύσασας ΒΙΟΜΑΓΝ) εκτάσεως 83 στρεμμάτων με σκοπό την ανέγερση συγκροτήματος μεταλλευτικού μουσείου.


11/6/2004 Υπηρεσία του ΥΠΑΝ ζητά από την Νομαρχία Ευβοίας να παραχωρήσει νέα άδεια λειτουργίας των δεξαμενών. Αναφέρεται, λοιπόν, στο έγγραφο του ΥΠΑΝ προς την Ν.Α. Ευβοίας: «Η υπηρεσία σας απέρριψε την εν λόγω αίτηση, επειδή αυτή δε συνοδεύεται από κανένα από τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά (υπ' αριθμ. Φ15/ΟΙΚ.5242/248/19/2/98 ΥΑ), τα οποία δεν αποκλείεται τελικώς να υποβληθούν από την ενδιαφερόμενη εταιρία» http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=2485344

7/7/2004 Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας επικυρώνει την νομιμότητα της απόφασης για απαλλοτρίωση του χώρου με την απόφαση αρ. 7705/7-7-2004

16/7/2004. Η απόφαση απαλλοτρίωσης δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Ευβοϊκός Τύπος» στις 16/7/04.



Σεπτέμβρης 2004 «Η Περιφέρεια Στ. Ελλάδας ενέκρινε, με συνοπτική διαδικασία, μελέτη περιβαλλοντικών όρων για να δοθεί άδεια λειτουργίας έξι δεξαμενών πετρελαίου, που μένουν χρόνια αχρησιμοποίητες» http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=%C2%C9%CF%CC%C1%C3%CD&a=&id=1462724

25/9/2004 Ο υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ κ.Γ. Σουφλιάς απέρριψε την υπηρεσιακή έγκριση περιβαλλοντικών όρων για τη λειτουργία έξι πετρελαιοδεξαμενών στο Κυμάσι, λιμάνι του Μαντουδίου, κάνοντας ακυρη με αυτό το τρόπο την σύμβαση μίσθωσης και τις διεκδικήσεις της “Advanced Technologies S.A.” αλλά και το επιχειρημα του ενάγοντα συνδίκου της ΒΙΟΜΑΓΝ ότι οι δεξαμενές «δεν είναι ένα απροσοδοφόρο άχρηστο ακίνητο» http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=%C2%C9%CF%CC%C1%C3%CD&a=&id=14610312

22/11/2004 Ένδικη αίτηση του δήμου Κηρέως (αρ. εκθ. Κατ. 231/2004 στο Πρωτοδικείο Χαλκίδας που ζητά να καθοριστεί προσωρινά η τιμή για την αππαλλοτριούμενη εδαφική έκταση σε 500 Ευρώ το στρέμμα για το αγροτικό τμήμα της έκτασης (εμβαδού 71.883,64 τμ) και 250 το στρέμμα για το δασικό τμήμα της ( 11 στρέμματα). Συνολικά, ο δήμος Κηρέως εκτιμά την αξία της εδαφικής έκτασης σε περίπου 39.000 ευρώ

1/5/2005 Η Εταιρεία “Advanced Technologies S.A.” (σύμφωνα με ισχυρισμούς της σε επίσημη εξώδικο δήλωση) εκμισθώνει με ιδιωτικό συμφωνητικό τις 6 δεξαμενές με το περιβάλλοντα χώρο 46,5 στρέμματα στο Κυμασι.

25/5/2005 Ο σύνδικος της ΒΙΟΜΑΓΝ κ. Ξυλάς κάνει ένδικη αίτηση (102/2005) στο μονομελές πρωτοδικείο Χαλκίδας κατά του Δήμου Κηρέως για το καθορισμό της τιμής αποζημίωσης για την απαλλοτρίωση. Η τιμή των επικείμενων προσδιορίζεται στα 3.075.000 Ευρώ και ΦΠΑ. Για την έκταση ζητά 9 ευρώ το τ.μ. (δηλ. σύνολο 745.953 Ευρώ για την εδαφική έκταση). Συνολικά η ΒΙΟΜΑΓΝ απαιτεί 3.820.953 Ευρώ συν ΦΠΑ. Να σημειώσουμε ότι το Δεκέμβρη το 1996 η ΒΙΟΜΑΓΝ είχε αγοράσει όλες τις εγκαταστάσεις Σκαλιστήρη ( εκτάσεως 3.800 στρεμμάτων) για την ίδια αξία που ζητά μόνο για τις δεξαμενές δηλαδή 4 εκατ. ευρώ (1,35 δις δραχμές). Στο πρώτο δημοσιευμένο ισολογισμό της «αναβιωμένης» ΒΙΟΜΑΓΝ μετά την πτώχευση της για το έτος 2007 η αξία όλων των ακινήτων (περίπου 3.800 στρέμματα), κτηρίων (εργοτάξια, 4 πολυκατοικίες κλπ.), οχημάτων, μεταλλείων και εξοπλισμού υπολογίζεται μόνο 6 εκατομμύρια ευρώ (ΦΕΚ Τ.Α.Ε. - E.Π.Ε. 8489/30.07.2008).

12/7/2005 Η Εταιρεία “Advanced Technologies S.A.” κάνει εξώδικο δήλωση κατά της απόφασης απαλλοτρίωσης του δήμου ζητώντας έξοδα μετεγκατάστασης του εξοπλισμού. Τα έξοδα μετεγκατάστασης τεχνολογικού εξοπλισμού υπολογίζονται σε 3.726.800 Ευρω. Τιμή που θα επιβαρύνει την πτωχευτική περιουσία. Ζητά από το Πρωτοδικείο να συνυπολογιστούν αυτά τα έξοδα στην προσωρινή τιμή απαλλοτρίωσης.

22/5/2006 Πραγματοσύνη (αρ. 787, 22.5.06)του Τεχνικού Επιμελητήριου Χαλκίδας μετά από αίτηση του δήμου Κηρέως εκτιμά τη αξία των εγκαταστάσεων των δεξαμενών (εξοπλισμό και κτίσματα, όχι την γη) σε 335.000 Ευρώ

26/5/2006 Εκδίκαση της υπόθεσης. Η Alpha Τράπεζα Α.Ε. (πάλαια Τράπεζα Πίστεως) και η ΕΤΒΑ Finance συντρέχουν την αίτηση του συνδίκου προφορικά στην συνεδρίαση του πρωτοδικείου Χαλκίδας και ζητούν μεγαλύτερη τιμή αποζημίωσης από το δήμο.

2005 (Νοέμβρης) Τρεις δήμαρχοι (Κηρέως Γ. Τριάντης, Ελυμνίων Αν. Ψαρρός και Νηλέως Ι. Περήφανος) υπογράφουν το ψήφισμα διαδημοτικής συνέλευσης με αιτήμα να ανασταλεί ο πλειστηριασμός (14-11-05) για τα μηχανήματα και τα οχήματα της πτωχευμένης ΒΙΟΜΑΓΝ, που βγαίνουν στο σφυρί για πενταροδεκάρες και να διενεργηθεί έλεγχος στη διαχείριση της εταιρείας από την πτώχευση ώς σήμερα. http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=%C2%C9%CF%CC%C1%C3%CD&a=&id=36798688


29/6/ 2006 Οι 2 βασικές πιστώτριες τράπεζες (Alpha Bank και ΕΤΒΑ Finance) αποδέχθηκαν τον πτωχευτικό συμβιβασμό που τους πρότεινε ο κ. Ζαβιτσάνος (πρόεδρος της ΒΙΟΜΑΓΝ), που περιελάμβανε την πληρωμή του 25,5% (ή 7,8 εκατ ευρώ) επί των χρεών που είχε η εταιρεία (30,7 εκατ ευρω).
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_21/11/2006_205925


12/7/2006 Σύμφωνα με δημοσίευμα η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων μετα απο ελεγχους στη πτωχευμένη ΒΙΟΜΑΓΝ διαπίστωσε οτι έγιναν "περίεργες πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, που μείωσαν την πτωχευτική περιουσία" .("πώληση μηχανημάτων σαν σκραπ, τα οποία στη συνέχεια μεταπουλήθηκαν σαν μηχανήματα με τιμή αυξημένη κατά 4.000%, όπως επίσης διαπιστώθηκαν αποκρύψεις ποσών από το σύνδικο (244.000 ευρώ), ενοικιάσεις δεξαμενών καυσίμων σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, ενώ οι επιτήδειοι έκλεψαν έως και το πετρέλαιο το οποίο ήταν αποθηκευμένο στις δεξαμενές"). http://www.hora.com.gr/article_i.php?article_id=121


13/7/2006 Η απόφαση. Το Μονομελές Πρωτοδικείο Χαλκίδας αποφασίζει (απόφαση 97/2006) λόγω αντιδιαμετρικά αντίθετων εκτιμήσεων της αξίας αποζημίωσης «την επανάληψη της συζητήσεως προκειμένου να προσκομιστεί συμπληρωματική έκθεση από αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών στην οποία να αναφέρεται η αντικειμενική αξία όλων των επικείμενων στο απαλλοτριούμενο ακίνητο».

Συγκεκριμένα η ΒΙΟΜΑΓΝ ζητούσε το ποσό των 3.075.000 Ευρώ για τα επικείμενα (εξοπλισμό, κτίσματα, κλπ) και το πόσο των 745.953 Ευρώ για τη εδαφική έκταση (εμβαδού 83 στρεμμάτων). Η δε αξιολόγηση του Τεχνικού Επιμελητήριου (ΤΕΕ) Εύβοιας για λογαριασμό του δήμου Κηρέως εκτίμησε την άξια των επικειμένων (εξοπλισμού και κτισμάτων) στα335.000 Ευρώ. Παράλληλα ο δήμος Κηρέως εκτίμησε την αξία της εδαφικής έκτασης στα 39.000 Ευρώ

ΣΗΜ. Το Μονομελές Πρωτοδικείο είναι αρμόδιο να προσδιορίσει προσωρινώς την αποζημίωση, αρμόδιο να προσδιορίσει οριστικά την αποζημίωση είναι το Εφετείο (άρθρα 19 και 20 του ν.2882/01). Αυτά ισχύουν σε περίπτωση που δεν επιτευχτεί συμβιβαστικός προσδιορισμός της αποζημίωσης.

Τα ενδιαφερόμενα μέλη (δηλ. ο Δήμος Κηρέως -κ.Ενωτιάδης και κ. Κατζούρας- σε αυτή την περίπτωση) έπρεπε να παρουσιασουν την αποφαση του Πρωτοδικείου στην αρμοδια υπηρεσία του υπουργείου οικονομικών για να εκδοθεί η γνωμοδότηση. (Απο τις μετέπειτα δηλώσεις αυτό δεν έγινε ποτέ)


15/10/2006 Εκλογές. Εκλέγεται νέα Δημοτική Αρχή Κηρέως και αναλαμβάνει τα ηνία του δήμου ο συνδυασμός του κ. Ενωτιάδη, «Κηρέας Ανάπτυξη Προοπτική» http://www.servitoros.gr/news/view.php/12165/



25/ 5/2008. Στην τελετή απονομής βραβείων διαγωνισμού ζωγραφικής ο kireas.org ανοίγει το θέμα και καλεί δημόσια την Δημοτική Αρχή Κηρέως να πάρει θέση και να ενημερώσει για το που βρίσκεται το θέμα.
http://www.servitoros.gr/news/view.php/18913/


3/8/2008. Σε συνάντηση του kireas.org με το δήμαρχο και δύο μέλη του Δ.Σ. του δήμου Κηρέως πήρε την διαβεβαίωση ότι «η δημοτική αρχή είναι υπέρ της απομάκρυνσης των δεξαμενών καυσίμων από το Κυμάσι». Στην ίδια συνάντηση επισημάνθηκε ότι δήμος Κηρέως είναι ιδιόκτητης της εδαφικής έκτασης που καταλαμβάνουν 1.5 δεξαμενές. http://www.servitoros.gr/news/view.php/19914/



30/3/09 Ο Δήμαρχος Κηρέως κ. Ενωτιάδης σε επιστολή του γράφει στο διευθύνων σύμβουλο της ΤΕΡΝΑ «…. σας ζητώ να απομακρύνετε τις παλαιές δεξαμενές καυσίμων από την παραλία Κυμάσι και να διαμορφώσετε την ιδιοκτησία σας συντελώντας στην περιβαλλοντική αποκατάσταση του χώρου». Να επισημάνουμε την χρήση της έκφρασης «ιδιοκτησίας σας» ενώ οι δεξαμενές τελούν υπό καθεστώς απαλλοτρίωσης. Επισης δεν γινεται λογος για συμβιβαστικό προσδιορισμό της αποζημίωσης της απαλλοτρίωσης, αλλά ζητείται «χάρη» από την ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ σαν «κίνηση καλής θέλησης» να απομακρύνει τις δεξαμενές (όχι να παραχωρήσει το χώρο). http://www.servitoros.gr/news/view.php/23095/

15/4/09 Στην απάντηση του στο κ. Ενωτιαδη ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ αγνοώντας την εκκρεμούσα απαλλοτρίωση τονίζει ότι «… Η ύπαρξη των δεξαμενών καυσίμων (μαζούτ) συνδέεται με τη λειτουργία των εγκαταστάσεων επεξεργασίας του λευκολίθου. Η τελική απόφαση για το μέλλον αυτού του κλάδου θα καθορίσει και την αναγκαιότητα ή μή ύπαρξης των εν λόγω δεξαμενών. Σε περίπτωση επαναλειτουργίας των εγκαταστάσεων λευκολίθου θα εξετάσουμε τη δυνατότητα μεταφοράς τους σε άλλη θέση σε συνδυασμό και με την όδευση των σωληνώσεων προς το εργοστάσιο.» http://www.servitoros.gr/news/view.php/23095/


13/5/2009. Η ΗΡΩΝ V κάνει αίτηση στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) για την κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο ισχύος 1.160 MWe. Στα σχέδια της ΗΡΩΝ προβλέπεται χρήση τμήματος του χώρου των δεξαμενών για την δημιουργία «αντλητικού συγκροτήματος» που θα τροφοδοτεί την μονάδα με 125 δισ. λίτρα νερό ψύξης ετησίως. Παράλληλα αναφέρεται στην αίτηση προς την ΡΑΕ και η πιθανότητα ανακατασκευής των δεξαμενών για εναλλακτική τροφοδοσία της μονάδας φυσικού αερίου με ντίζελ με πλοίο.
http://www.servitoros.gr/news/view.php/24012/



6/7/2009. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την απαλλοτρίωση των δεξαμενών στην συνεδρίαση του Δ.Σ. Κηρέως για τον απολογισμό των πεπραγμένων του 2008, ο πρώην δήμαρχος κ. Τριάντης άφησε αιχμές για το ρόλο του νυν δήμαρχου κ. Ενωτιαδη στην υπόθεση και μίλησε για ύποπτα γεύματα του κ. Ενωτιάδη με ανθρώπους της ΒΙΟΜΑΓΝ κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την απαλλοτρίωση. Ο κ. Ενωτιάδης αρνήθηκε κατηγορηματικά αυτές τις καταγγελίες

25/10/09. Σε λαική συνέλευση στο Μαντούδι, ο Δήμαρχος κ. Ενωτιάδης ισχυρίστηκε ότι δεν έχει προχωρήσει η απαλλοτρίωση γιατι ".... το υπουργείο οικονομικών δεν καθόρισε ακόμη την τιμή". και οτι :« …… διαπραγματεύεται με την ΤΕΡΝΑ για ανταλλαγή του χώρου να πάρει αυτό το χώρο ο δήμος και να δώσει στην ΤΕΡΝΑ άλλο χώρο του δήμου πλησίον του εργοστασίου» δες σχετικό βίντεο.

22/12/09. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ισχυρίζεται προς την ΡΑΕ οτι η απαλλοτριωση έχει αυτοδίκαια ανακληθεί γιατι έχουν περάσει οι προθεσμίες που πτοβλέπει ο νόμος. Ένα ισχυρισμό που δεν τον δέχεται η ΡΑΕ
http://www.scribd.com/doc/32286415/rae-irwn3

24/1/12 Ο Νέος Δημαρχος Κ. Ψαρρός ισχυριζεται οτι δεν εχει ιδέα για τις διαπραγματευσεις του Ενωτιάδη για ανατλλαγη της εκτασης, οτι μετα απο 17 αναβολες ακυρωθηκε στις 7/11/11 στο ΣτΕ ενσταση της “Advanced Technologies S.A.” κατα της απαλλοτριωσης και οτι ο δήμος προσανατολιζεται στην κατευθυνση της "παραχώρησης!" αντι για απαλλοτριωση δεδομενου οτι υπαρχουν σχέδια να γίνει οικιστική περιοχή το Κυμάσι
http://eleutherifoni.blogspot.com/2012/01/blog-post_90.






ΟΙ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΝΩΤΙΑΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ


25/10/09








 21/6/2010






ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ



Άρθρο 275 ΤΟΥ ΠΔ 410/1995

Άρθρο 258 n.Δ 323/989-
Άρθρο 5 παρ.1 Ν.2307/1995)
Κήρυξη της απαλλοτρίωσης και σύσταση δουλείας
1 . Η κήρυξη της απαλλοτρίωσης ή η σύσταση δουλεiας
ακινήτου, που βρίσκεται μέσο στη διοικητική περιφέρεια
δήμου η κοινότητας, γίνεται με απόφαση του δημοτικού ή
κοινοτικού συμβουλlου, η οποία λαμβάνεται με την α1"ίόλυτη
πλειοψηφlα του συνόλου των μελών του.
2. Η απόφαση αυτή του δημοτικού ή κοινοτικού ουμβουλiοu
πρέ11ει να περιέχει επl ποινή ακυρότητας σοφή προσδιορισμό
του ακινήτου που απαλλοτριώνεται ή του δικαιώματος
δουλε!ας που συνιστάται και της δημόσιας ωφέλειας,
για την οποία γίνεται η απαλλοτρίωση ή η σύσταση
δουλείας.
3. Για να εκδοθεl η απόφαση που κηρύσσει την απαλλοτρ!
ωση ή συνιστά τη δουλεiα, απαιτούνται: ο) κτηματολογικό
διάγραμμα που απεικονίζει την απαλλοτριωτέα
έκταση ή την έκταση που επιβαρύνεται με τη δουλε\ο, καθώς
και τις επί μέρους ιδιοκτησ\ει; που περιλαμβάνονται
σε αυτην, β) κτηματολογικός πlνακας στον οπο\ο εμφαίνονται
οι εικαζόμενοι ιδιοκτήτες των ακινήτων, το εμβαδόν
κόθε ακινήτου και τα κίίρια προσδιοριστικό στοιχεΙο
των κατασκευών που βρίσκονται σε αυτό και των λοιπών
συστατικών τοu, γ) μελέτη ή προμελέτη ή προκαταρκτική
μελέτη του έργου που τuχόν πρόκειται να εκτελεστεί.
4. Ο νομέας ή κότοχος του ακινήτου που πρόκειται να
απαλλοτριωθεί ή να επιβαρυνθεί με δουλε\a, υποχρεούται
να επιτρέπει την εκτέλεση των προπαρασκευαστικών εργασιών
για την καταμέτρηση και σύνταξη των πιο πάνω
διαγραμμάτων και μελετών. Η εκτέλεση των εργασιών αυτών
πρέπει να μην εμποδ\ζει τη χρήση και κάρπωση του
ακινήτου. Ο δήμος ή η κοινότητα υποχρεούται να αποκαταστήσει
τις βλάβες ή φθορές που προκλήθηκαν από την
εκτέλεση των ποpαπόνω προπαρασκευαστικών εργασιών.
5. Η απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου,
με την οποια κηρύσσεται η απολλοτρiωση ή συνιστάται η
δουλεiα, κοινοποιεlται στον καθ' ου η απαλλοτρ!ωση ή σύσταση
δουλείας, εφ όσον ε !ναι γνωστός, με δημοτικό, κοινοτικό
ή δημόσιο όργανο, που συντόσσει αποδεικτικό κοινοπο\
ησης. Αν εΙ ναι άγνωστος, η κοινοποlηση γίνεται κατά
τις διατάξεις του κώδικα πολιτικής δικονομίας.
6. Ο καθ' ου έχει δικαίωμα προσφυγής στην επιτροπή
του όρθρου 177 παp.2 μέσα σε αποκλειστική προθεσμία
δέκα ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης της
προηγούμενης παραγρόφου.
7. Αν η επιτροπή αποφανθεί ότι νόμιμα εκδόθηκε η
απόφαση της παραγράφου 1, αυτή δημοσιεύετ01, με φροvτiδα
του δήμου ή της κοινότητας μια φορό σε μία ημερήσια
εφημερlδα που εκδίδεται στο νομό. Αν δεν εκδίδεται
τέτοια εφημερίδα, η δημοσlευση γίνεται σε δύο εβδομαδιαlες
ή δεκαπενθήμερες. Με τη δημοσlεuση ή τις δημοσιεύσεις
aυτές ολοκληρώνεται η διαδικασlα κήρυξης της
απαλλοτρίωσης ή σύστασης δουλείας.
Β. Αν η επιτροπή ακυρώσει την απόφαση απαλλοτρίωσης
ή σύστασης δουλείας, οι δημοσιεύσεις της προηγοΟμενης
nαραγpόφου γ!νοvται μόνο αν ακυpωθεl η απόφαση
της Επιτροπής από τον Υπουργό Εσωτερικών.
9. Αν κηρυχθεί aπαλλοτρίωση ή γίνει σύσταση δουλε\ας
σε ακίνητο που βρίσκεται έξω από τη διοικητική περιφέρεια
του δήμου ή της κοινότητας, η σχετική απόφαση επιδίδεται
σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της Πολιτικής
Δικονομίας στο δήμο ή την κοινότητα. στη διοικητική περιφέρεια
του οποίου βρίσκεται το ακίνητο. Το δημοτικό ή
κοινοτικό συμβούλιο του δήμου αυτού ή της κοινότητος
υποχρεούται να γνωμοδοτήσει αιτιολογημένα μέσο σε
αποκλειστική προθεσμία ενός μηνός, η οποία αρχίζει από
την επόμενη της επ!δοσης του προηγούμενου εδαφίου.
Αν παρέλθει όnpακτη η προθεσμ\α αυη'1. η διαδικασία της
απαλλοτρ\ωσης ή της σύστασης δουλείας συνεχ\ζεται και
χω ρΙς τη γνωμοδότηση αυτή και εφαρμόζονται οι διατάξεις
των προηγουμένων παραγράφων 5, 6, 7 και 8».
1 Ο. Οι διατάξεις που κόθε φορό ισχύουν για τις αναγκαστικές
απαλλοτριώσεις του Δημοσίου. εκτός από την παράγραφο
1 του όρθρου 5 του Ν.Δ 797/1971 (ΦΕΚ 1 ),
εφαρμόζονται και στις απαλλοτριώσεις ή τις συστάσεις
δουλειών, υπέρ δήμων και κοινοτήτων, εφ όσον δεν είναι
αντlθετες με τις διατάξεις του παρόντος.


Κώδικας Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων Ν. 2882/2001 (ΦΕΚ Α' 17)

Αρθρο: 29 Κώδικας Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων Ν. 2882/2001 (ΦΕΚ Α' 17)
9. Οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις που επιβάλλονται: α) για την εφαρμογή σχεδίων πόλεων και την ανάπτυξη οικιστικών περιοχών, β) υπέρ Ο.Τ.Α. Α' και Β' βαθμού, γ) υπέρ της Εταιρίας Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως Πρωτευούσης (Ε.ΥΔ.Α.Π.) και «δ) υπέρ της Δ.Ε.Η. Α.Ε., ως Κυρίου του Συστήματος Μεταφοράς και του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας για την εκτέλεση έργων επέκτασης και ενίσχυσης του Συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και του Δικτύου Διανομής των μη Διασυνδεδεμένων Νήσων μέσω των οποίων διακινείται υψηλή τάση». "ε" (δ) κατά τον μεταλλευτικό κώδικα κηρύσσονται σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις που ισχύουν για τις απαλλοτριώσεις αυτές.
Για τα μη ρυθμιζόμενα από τις παραπάνω ειδικές διατάξεις ζητήματα εφαρμόζονται συμπληρωματικώς οι διατάξεις του παρόντος κώδικα.



---------------------
Σύμφωνα με την παρ. 2 άρθρου 19 Ν. 3175/2003, για την εκτίμηση, στην οποία προβαίνει το δικαστήριο, προκειμένου να καταβληθεί εύλογη αποζημίωση, λαμβάνεται υπόψη και η έκθεση της εκτιμητικής επιτροπής του άρθρου 15 του παρόντος νόμου, που συντάσσεται το αργότερο μέσα σε δεκαπέντε ημέρες από την περιέλευση στον Πρόεδρο της Επιτροπής της πράξης ορισμού εμπειρογνώμονα που προβλέπεται στην παραπάνω διάταξη (αρθρου 16), ο οποίος γίνεται μέσα σε πέντε ημέρες από την περιέλευση της σχετικής αίτησης του Προέδρου της Επιτροπής στο δικαστήριο του παρόντος άρθρου.

-------------------


Αρθρο: 15 του Ν. 2882/2001 (ΦΕΚ Α' 17)

1. Μετά την κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης επιτροπή προβαίνει στην εκτίμηση της αξίας του απαλλοτριωμένου και του ύψους της τυχόν οφειλόμενης κατά την παράγραφο 4 του άρθρου 13 ιδιαίτερης αποζημίωσης. Η επιτροπή αποτελείται από τον Προϊστάμενο της Κτηματικής Υπηρεσίας του νομού στην περιφέρεια του οποίου βρίσκεται το απαλλοτριούμενο ή το μεγαλύτερο τμήμα αυτού, ως πρόεδρο, έναν υπάλληλο της οικείας Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας οριζόμενο από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας και έναν εμπειρογνώμονα, οριζόμενο, με αναπληρωτή, κατά την παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου.
Τα μέλη της επιτροπής που είναι υπάλληλοι αναπληρώνονται σε περίπτωση έλλειψης, απουσίας ή κωλύματος από τους νόμιμους ή οριζόμενους αναπληρωτές τους.
Ως γραμματέας της επιτροπής με τον αναπληρωτή του ορίζεται με πράξη του προέδρου αυτής υπάλληλος της Κτηματικής Υπηρεσίας.
2. Η κατά την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου επιτροπή επιλαμβάνεται του έργου της οίκοθεν ή ύστερα από αίτηση κάθε ενδιαφερομένου, η οποία υποβάλλεται στον Πρόεδρο αυτής. Προκειμένου ειδικώς για τον
προσδιορισμό της κατά την παράγραφο 4 του όρθρου 13 αποζημίωσης, η επιτροπή επιλαμβάνεται μόνον ύστερα από αίτηση του ιδιοκτήτη. "Μέσα σε πέντε ημέρες από τη λήψη της αίτησης αυτής ο πρόεδρος της επιτροπής οφείλει να ζητήσει από τον Πρόεδρο του κατά την παράγραφο 1 του άρθρου 19 δικαστηρίου να ορίσει έναν εμπειρογνώμονα με έναν αναπληρωτή." Ο ορισμός του εμπειρογνώμονα και του αναπληρωτή του γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 372 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας με απλή πράξη, της οποίας αντίγραφο αποστέλλεται στον Πρόεδρο της επιτροπής.
Ορισμός του εμπειρογνώμονα και του αναπληρωτή του δύναται να γίνει και πριν από την κατά το άρθρο 1 δημοσίευση της απόφασης κήρυξης της απαλλοτρίωσης, αλλά πάντως μετά την κατά το άρθρο 3 ανακοίνωση.
3. Η επιτροπή συγκαλείται από τον Πρόεδρο αυτής και, μετά από αυτοψία και έλεγχο των στοιχείων που υποβλήθηκαν σε αυτόν , καταρτίζει, μέσα σε τριάντα ημέρες από τη λήψη της πράξης ορισμού του εμπειρογνώμονα, έκθεση στην οποία περιγράφεται λεπτομερώς η κατάσταση του
απαλλοτριωμένου και των συστατικών του, καθώς και οι τυχόν ιδιαίτερες συνθήκες αυτού και εκτιμάται αιτιολογημένα και αναλυτικά η αξία του κατά τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 13, καθώς και το ύψος της τυχόν οφειλόμενης κατά την παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου ιδιαίτερης αποζημίωσης.
Εάν προκύψει διαφωνία για την αξία του απαλλοτριωμένου, καταχωρίζονται στην έκθεση όλες οι γνώμες που διατυπώθηκαν.
Η έκθεση υποβάλλεται στη συνέχεια, κατά τα άρθρα 17 και επόμενα, στο αρμόδιο δικαστήριο ως στοιχείο της προδικασίας της δίκης για τον προσδιορισμό της αποζημίωσης και συνεκτιμάται ως συμβουλευτική γνωμοδότηση.
4. Εάν η κατά την προηγούμενη παράγραφο έκθεση δεν συντάχθηκε, για οποιονδήποτε λόγο, μέσα σε σαράντα τουλάχιστον ημέρες από την υποβολή της αίτησης για τη διενέργεια της εκτίμησης, ο Πρόεδρος της επιτροπής υποχρεούται να χορηγεί σχετική βεβαίωση σε κάθε ενδιαφερόμενο.
5. Τα μέσα για τη μετάβαση της επιτροπής στο απαλλοτριούμενο τα διαθέτει ο υπόχρεος προς αποζημίωση.
Στα μέλη της επιτροπής και το γραμματέα αυτής, καταβάλλεται αμοιβή κατά τις κείμενες διατάξεις, η οποία βαρύνει τον υπόχρεο προς αποζημίωση.
6. Η κατά τις προηγούμενες παραγράφους εκτίμηση παραλείπεται για τα ακίνητα που εμπίπτουν στο κατά τις ισχύουσες διατάξεις σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας τους.
"Στην περίπτωση αυτή αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών υποχρεούται να συντάξει έκθεση περί της αντικειμενικής αξίας του απαλλοτριωμένου".
"Προκειμένου ειδικώς για τον προσδιορισμό της κατά το άρθρο 13 παράγραφος 4 αποζημίωσης, η εκτίμηση γίνεται σε κάθε περίπτωση."


Αρθρο: 17
1. Η απόφαση κήρυξης της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης σημειώνεται από τον αρμόδιο φύλακα μεταγραφών στις μερίδες του απαλλοτριωμένου ακινήτου και του ιδιοκτήτη αυτού . Η σημείωση αυτή γίνεται με βάση το διαβιβαζόμενο στο φύλακα μεταγραφών, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 1 , αντίγραφο της απαλλοτριωτικής απόφασης με το οικείο κτηματολογικό διάγραμμα και πίνακα, μέσα σε δέκα ημέρες από τη λήψη τους. Μέσα στην ίδια προθεσμία σημειώνονται και τα διαβιβαζόμενα κατά την παράγραφο 6 του προηγούμενου άρθρου στοιχεία.
Στην ίδια προθεσμία ο φύλακας μεταγραφών υποχρεούται να χορηγεί ατελώς στους ενδιαφερόμενους πιστοποιητικό ιδιοκτησίας, βαρών και κατασχέσεων στο απαλλοτριούμενο, καθώς και πιστοποιητικό για τις τυχόν εγγραφές στο βιβλίο διεκδικήσεων.
2. Στην περίπτωση που ο φύλακας μεταγραφών , αν και διαβιβάστηκαν τα κατά την προηγούμενη παράγραφο δικαιολογητικά, δεν μπορεί μέσα σε δέκα ημέρες από τη λήψη τους να ανεύρει τις οικείες μερίδες, υποχρεούται να χορηγεί σχετική βεβαίωση σε κάθε ενδιαφερόμενο.
3. Η συζήτηση της αίτησης για τον προσωρινό ή οριστικό προσδιορισμό της αποζημίωσης είναι απαράδεκτη εάν δεν προσαχθούν: α) τα κατά την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου πιστοποιητικά ή η κατά την παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου βεβαίωση [και] β) η κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 15 έκθεση ή η κατά την παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου βεβαίωση "και γ) η έκθεση που ορίζεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 15".
4. Προκειμένου περί απαλλοτριώσεων προς εφαρμογή σχεδίων πόλεων, είναι απαράδεκτη η συζήτηση της αίτησης για τον προσδιορισμό της αποζημίωσης εάν δεν προσαχθούν: α) τα κατά την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου πιστοποιητικά ή η κατά την παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου βεβαίωση, β) η κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 15 έκθεση ή η κατά την παράγραφο 4 του ίδιου άρθρου βεβαίωση, γ) η πράξη αναλογισμού ή πράξη εφαρμογής.


Αρθρο: 19 Ν. 2882/2001 (ΦΕΚ Α' 17)


1. Αρμόδιο να προσδιορίσει προσωρινώς την αποζημίωση είναι το μονομελές πρωτοδικείο, στην περιφέρεια του οποίου βρίσκεται η απαλλοτριούμενη έκταση ή το μεγαλύτερο μέρος αυτής.
2. Το μονομελές πρωτοδικείο αποφαίνεται ύστερα από αίτηση κάθε ενδιαφερομένου, που κατατίθεται στο γραμματέα του.
6. Αναβολή της συζήτησης της αίτησης επιτρέπεται μόνο μια φορά για σοβαρό λόγο και ιδιαίτερα εάν πιθανολογείται ότι κάποιος από τους ενδιαφερομένους δεν κλήθηκε ούτε παρενέβη στη δίκη. Το δικαστήριο ορίζει τη νέα δικάσιμο μέσα στις δεκαπέντε επόμενες ημέρες και διατάσσει την χωρίς κλήση εμφάνιση σε αυτήν των παριστάμενων διαδίκων, καθώς και εκείνων που έχουν ήδη κληθεί. Επίσης διατάσσει εφόσον το κρίνει αναγκαίο την επίδοση, με επιμέλεια του αιτούντος, πέντε ημέρες πριν από τη νέα δικάσιμο, στον ενδιαφερόμενο που τυχόν δεν έχει ειδικώς κληθεί, αντιγράφου της αίτησης μαζί με κλήση προς εμφάνιση, με την ποινή του απαραδέκτου της συζήτησης ως προς αυτόν και της καταδίκης του αιτούντος στη δικαστική δαπάνη. Εάν εκείνος προς τον οποίο γίνεται η επίδοση είναι κάτοικος αλλοδαπής ή άγνωστης διαμονής, η προθεσμία προς εμφάνιση στη νέα δικάσιμο είναι τριάντα ημέρες πριν από αυτήν , παρατεινομένου αναλόγως του χρόνου προσδιορισμού της συζήτησης μετά την αναβολή.
7. Η συζήτηση στο ακροατήριο πρέπει να τερματίζεται σε μια δικάσιμο. Απόφαση για απόδειξη δεν εκδίδεται.
Οι διάδικοι μέχρι να τελειώσει η συζήτηση στο ακροατήριο υποχρεούνται να προσάγουν όλα τα αποδεικτικά τους μέσα.
Το δικαστήριο υποχρεούται να ερευνά την αίτηση στην ουσία και όταν απουσιάζει κάποιος από τους διαδίκους.
8. Κατά τη συζήτηση της αίτησης οι διάδικοι αναπτύσσουν τους ισχυρισμούς τους προφορικά.
Ο γραμματέας υποχρεούται να καταχωρίσει στα πρακτικά τους ουσιώδεις ισχυρισμούς των διαδίκων και τις καταθέσεις των μαρτύρων και να μνημονεύσει τα έγγραφα που προσήχθησαν από τους διαδίκους.
Οι διάδικοι δύνανται να καταθέσουν υπόμνημα, στο οποίο να αναπτύσσουν τους ισχυρισμούς που πρόβαλαν, μέσα σε δύο ημέρες από τη συζήτηση και να αντικρούσουν τους ισχυρισμούς του αντιδίκου τους μέσα στην επόμενη ημέρα.
9. Το δικαστήριο λαμβάνει υπόψη του και αποδεικτικά μέσα που δεν πληρούν τους όρους του νόμου.
Ενορκες βεβαιώσεις δεν λαμβάνονται υπόψη.
Πραγματογνωμοσύνη δεν επιτρέπεται να διαταχθεί.
Εάν υπάρχει ανάγκη αυτοψίας, διεξάγεται μέσα σε πέντε ημέρες από τη συζήτηση. Προς τούτο το δικαστήριο ανακοινώνει στους διαδίκους, κατά τη συζήτηση, την ημέρα και την ώρα της αυτοψίας. Η ανακοίνωση
καταχωρίζεται στα πρακτικά και επέχει θέση κλήτευσης όλων των διαδίκων. Το πόρισμα της αυτοψίας καταχωρίζεται στα πρακτικά.
10. Το δικαστήριο εκτιμά ελευθέρως τα αποδεικτικά μέσα που προσήχθησαν από τους διαδίκους και οφείλει να εκδώσει απόφαση μέσα σε τριάντα ημέρες από τη συζήτηση. Κατά της απόφασης αυτής δεν επιτρέπονται ένδικα μέσα.
NewerStories OlderStories Home

0 comments: